Summa sidvisningar

onsdag 4 april 2018

Dresden Plate!






 Tänk vad lätt sömnaden kan bli ibland  då man investerar i en liten linjal och det har gått några år.
För ett antal år sedan sydde jag detta mönster Dresden Plate för hand klippe och sedan klädde mallarna som jag ritat på frys papper  och allt tog sin lilla tid.
Idag har jag en mall Make an Easy Dresden Quilt och skär ut  mina bitar samt syr allt på maskin!! Och vips är det klart!!


Och jag har så roligt!!Men ska jag vara ärlig hade jag säkert roligt även när jag handsydde mina dresden.För visst har vi en underbar hobby!!








Denna lilla duk sydde jag av delar från ett Charm Pack.Av varje kvadrat får du ut två dresden plate bitar och med andra ord är måttet på höjden 5 inch.Linjalen  är markerad med mått ända upp till 8 inch.







Här visar jag bilder på mina gamla handsydda Dresden Plate som blev två enkel sängsquiltar.Den understa quilten har fått ett hjärta i mitten och på den översta har du en närbild på detta.

I fredags visade jag dessa



 som jag också skurit från en Charm Pack och givet sytt på maskin!Det är inte bara att vi har en härlig hobby tänk också vilken utveckling den har!!

Onsdags kram från eran Bambi!!💝

1 kommentar:

Jayne sa...

I'll say it again...Dresden plates are on my forever growing list! I love yours! The yellow and white are so springy and pretty!