Summa sidvisningar

fredag 8 augusti 2014

Fredag!!!




Just nu är det tyst och lugnt  viken ligger alldeles spegelblank...så underbart vi har det...ännu ingen stress och massa måsten.
Fredagens sömnad är klar och mina länkningar hit och dit kan börja.

Till dagens inlägg har jag valt att visa den här quilten  toppen har  ni  sett tidigare men







inte helt klar.
Jag frågade er om val av kant och fick några svar många tyckte jag skulle sy flera 2x2inch block och göra den lite större och utan kant.
Visst kunde jag gjort detta men då hade jag fått skära till ny kvadrater och då faller ide´n om att sy upp de scraps som låg i denna burk som nu är tom.

Med lite letande så fann jag ett tyg som jag hade ganska mycket utav och då fick det hjälpa till med kanten och avslutningen.

Nu var jag redo för quiltningen en enkel som jag gillar och tycker passar till dessa små block. Ni ser hur den blev men inte vilken tråd jag använt..

Jag testade nämligen Aurfils grova nr 12 med pärlgarns känsla och det blev så bra!!Tänk att man kan  bli riktigt glad och nöjd någon gång!!!!
Till denna quiltningen använde jag en 90 nål.Senare har jag också testat nr  80  och det gick också bra.
Vad som dessutom var roligt så fortsatte jag att testa och allt fungerade med att ha denna lite tjockare tråd som undertråd också.
Känner ni mig så lär ni få se flera quiltar med denna tråd!!

Vadden ja som vanligt!!80/20!!Storleken är 73x95 cm eller 28 3/4 x 37,5 inch!!

Idag så länkar jag till följande utlänska bloggar när de har öppnat.Jag hoppas ni själva går in och tittar och njuter av våra vänners bloggar och söker er vidare och blir INSPIRERADE!!


http://crazymomquilts.blogspot.se
http://richardquilts.blogspot.no
http://confessionsofafabricaddict.blogspot.ca


Med dessa ord idag så hoppas jag att jag har kunnat väcka suget av att börja SY......igen efter  sommar ledigheten.
Snart så går lugnet över till lite mera liv här men än är det tyst i några timmar...


                             KRAM från Bambi

7 kommentarer:

Karen sa...

I like the quilting. This is a very pretty quilt.

Catarina C sa...

Kvilten blev jättebra med den enfärgade bården och kul att testa olika trådare och att det sedan fungerar är ett stort plus! Kram

annemarlen sa...

Finfin, det enklaste är alltid finast. Tycker jag :)

Tråden ska jag också testa i maskin endera dagen ;) just nu är ett litet stadkantsarbete på G :)

Ha en skön helg, kram.

a maidenhair fern sa...

Do you have fabric to make a scrappy binding? I think that would look fun. Great colors.

Lisa J. sa...

I love the red border. It sets off the coloured patches so well.

Gemini Jen NZ sa...

Looks really great! I like the diagonal quilting.

Michelle sa...

So bright and happy!