Summa sidvisningar

onsdag 20 mars 2013

Crazy in love!!




Så sjöng Jill Johnsson för ett antal år sedan....och jag är nog inte in love utan mer crazy in quilt!!
Konstigt är det med denna scrapsutmaning här på nätet,,mest så syr vi i fyrkater och remsor,och sätter till ett bastyg.Men var gör vi av resten av alla konstiga överblivna tygbitar??
Nu är det inte fel att sy i remsor och fyrkanter,,utan av dessa bitar blir det underbara verk.
Själv så har jag tjatat och tjatat på alla som kommer i min väg ,,att inte slänga något utan skär till dina småbitar..ex 2,5.x2,5 inch,och lägga dem i en bra ha burk!!

Ja ja vad jag tjatar.jag vet....

Det är klart att har man varit ekorre sedan i början på 90-talet så har man tyg som ligger sparade,,,remsor ,,fyrkanter och allt annat....
Ett tag så sparade jag på änglatyger,,,Änglar finns dom??,,,
och dessa tyger fick bli basen in denna skapelse....


 
 
........sedan så är det bara att ta alla konstiga tygbitar och sy ihop!!
 
Denna quilt blev stor 230x230cm...och så blev det röda knutar i röd Aurfiltråd som quiltning..((kanske behöver jag fler knutar i detta täcke,,,???har lite dålig erfarenhet av detta!!Har satt i hörnen och mitten på blocken.)))
 
Nu ska min ängla quilt och jag strax åka till våra gemensamma kompisar  i centrallager B...och hälsa på.
 
Där ligger bl.a denna kompis som också är sydd i samma teknik,,,,,CRAZY eller,,,,
 
 
 

Bambikramar till ER!!!

10 kommentarer:

Catarina C sa...

Klart man ska spara alla småbitar. För mig är det bättre att skära ner dem efter att jag bestämt vad jag ska sy utav dem. Har märkt att vissa storlekar annars blir liggandes längre än andra. Kram

Anonym sa...

Crazytekniken är helt underbar. Jag har äntligen börjat renskära mitt småskräp, för att få lite ordning på det. Än återstår dock mycket att skära :)
Gun A, rutigt

Britt-Inger sa...

Ett härligt täcke som du sytt av alla småbitar

Gudrun sa...

Vilken härlig mosaik av tyger och färger.

Grete sa...

Herlige tepper! Og det er en slik god følelse å bruke opp alle biter, ikke kaste noe!
Ha en fin kveld!

Marianne´s hantverk sa...

Så fint det blev av dina smålappar. Gillar oxå att sy qrazy men aldrig gett mig på så stort arbete.
Ha det gott.
Marianne

Wivi sa...

Oj så läckert!
Har inte gett mig på större saker än nessar och mobilfodral i denna teknik.
Kram

Maja sa...

Scrapstäckena är fina och dina är ju verkligen av scraps!
Kram//Maja

Anonym sa...

Vilka underbara quiltar och färger. Crazy är verkligen fint och tänk så glad jag blir av att titta på dom. Synd att lägga dom på centrallager. Kram från MonicaJ

Turid sa...

Fantastisk! Jeg elske slike tepper.