Summa sidvisningar

onsdag 20 april 2011

Sydda för hand eller....

på maskin ,,ja det är frågan ...





Mina förra favvisar hexagoner,,var det helt naturligt att jag sydde för hand.Idag är jag itudelad,och vet inte vilket sätt jag skall sy.Det har ju kommit mallar som enkelt hjälper en att sy dessa sexkanter på maskin(Marti Michell) .Eller kanske delar du dem itu på mitten och även här syr ihop dem på maskinen .I Anne-Pias bok Flowerpower finns det tips och beskrivning hur man gör.

Det känns som skall jag välja Expressen eller Aftonbladet..



Dessa små hexagoner är handsydda och tyget kommer oxså från scrapslådan.Som jag berättat tidigare så får mina tre flickor(barnbarn) ett sådant här dubbelöverkast var, med ett innehåll av 7000hexagoner,en dag...


Hur gör ni när ni syr denna teknik?? Om ni syr den vill säga...

Ute är det liiite soldis idag,men det är varmt och skönt.Skall strax väcka de små ""påskkärringarna"",så de kommer ut i det fina vädret och kanske cyklar eller hoppa på stutsmattan!!

Trevlig onsdag på Er alla!!

10 kommentarer:

Lizzan sa...

Nu syr jag inte med denna teknik men kan garantera att skulle jag göra det så det absolut inte under några som helst omständigheter bli för hand!!!!

Kram Lizzan

Mia sa...

Jag älskar denna teknik och syr alltid för hand. Det är så rogivande och jag tycker inte att allting behöver gå så fort.
Glad Påsk önskar Mia

Maja sa...

Jag syr för hand, men har köpt mallarna som du pratar om. det ena behöver inte utesluta det andra! Är jag borta från Janne så får handsömnad duga!!!
KRAM

Eva sa...

Säger bara, vilka presenter det blir till dina flickor.
Kram Eva

Carmen sa...

Åh jösses då, att du orkar!!! Nu börjar mina små grå fundera, hur mycket scraps har du egentligen??? :)
Kram
ps jag hade INTE sytt för hand, mitt tålamod hade tagit slut innan jag ens påbörjat ett sådant täcke.

Anonym sa...

Så flott teppe du har sydd. Skulle jeg sydd et slikt teppe ville jeg sydd for hånd. Flotte gaver jentene dine får.

Wivi sa...

Jag fick ju några påbörjade hexor av mamma så jag får se om jag orkar fortsätta. Något stort täcke lär det INTE bli, möjligtvis en liten duk.
Kram

Monica sa...

jag har använt Marti mallarna, det är superfiffiga.

kram

evaj sa...

Så roligt att så många av er ville kommentera denna fråga.
Tror attdet fortfarande är Expressen eller Aftonbladet vi ska välja!!
Ganska skönt tycker jag att vi "får" göra precis som man vill......
Iget rätt och inget fel!!!Kram på er och ha en bra dag

Annika sa...

Jag syr för hand. Men ytterst sällan :) Så mina hexagoner lär sluta som en liten bonad :) Fast jag tycker det är skoj och avkopplande. Men har nog inte tålamod för något större projekt.