Summa sidvisningar

fredag 30 april 2021

Finish it up Friday!!

 



Veckan har varit full av oväntade händelser som tagit många sy dagar för att få färdigt min tilltänkta quilt men jag har ändå lyckats färdig ställ en ny Tula Pink rund väska och en söt necessär från Robin Pickens tyg kollektion. Tyvärr glömde jag fota den (får bli till nästa veckans inlägg)Men de finns hos Kosthantverkarna i Varberg till beskådning.

Dessutom har jag sytt 20 block av ett fantastiskt roligt mönster och min till tänkta quilt.




Tyvärr har jag inte hunnit sy dem samma  ännu till en ny stor quilt som kommer att bli en jätte fräsch sådan inför sommaren.

Blocken visar jag här idag och just detta mönster har vi sytt för några veckor sedan i mina sy grupper.

Det är så roligt att de mina gillade det  och sytt det även hemma till olika alster.

För jag ska erkänna det är inte lätt att hitta på och göra mönster både enkla men också roliga.

Sedan skall de vara lätt förklarade i text för de som är hemma pga Coronan och syr då  via nätet.Jag har nog hållit denna kontakt med mina grupper så här nu i ca 20 sytillfällen nu.Men nu hoppas jag att snart har alla fått sina sprutor så vi kan träffas igen  och allt återgår till det vanliga.


Vill önskar Er en härlig Valborgs helg!!Bambi





Inga kommentarer: