Summa sidvisningar

fredag 27 april 2018

Finish it up Friday!!











 Så var min egna syvecka över o vi är framme vid fredags morgon .Tyvärr en kall morgon bara 7 grader när jag steg upp.Hoppas solen tittar fram en stund under dagen.

Jag har sytt mycket denna veckan dels ett mönster till mina "elever" igår.Tydligen var det något knivigare än vanligt....och mycket annat.
Vi syr ju ofta HST  half square triangles,kvadrater passande dessa färdig skurna förpackningar som Candy ,CharmPack osv. Dessa vrider och vänder vi sedan till det ena efter det andra mönstret!

Jag hittade några 5x5 inch kvadrater från ett Charm pack med Kona Solid och lite blandade bastygskvadrater och sydde ihop  dem skar i sönder och syddesydde ihop dem igen (( ur kul!!).

Resultatet kommer här:








Denna quilt är 70x70 cm eller 27,5 x27,5 inch!














Denna quilt är också sydd med HST och bara 24 olika block !! Ni har sett den innan men kanske kan bilden idag igen bli en påminnelse om hur många roliga block det finns att testa och sy!

Trevlig helg på Er det ska jag ha!! Förslöv nästa💝

Inga kommentarer: