Summa sidvisningar

torsdag 14 augusti 2014

Lazy and Lovin ´it,,,,




En bok och en teknik jag sydde för ett antal år sedan ...åren går och det kanske dessutom är väldigt längesedan.
Till denna bok kan man köpa en linjal Lazy Angle....kommer ni håg??

Varför jag funderade och skriver om den idag är alla stjärnor jag ser på nätet som sys och ur denna bok och med linjalen kan man sy 250 olika block och då många stjärnor.
Alltså ett litet tips!!







Denna boken tycker jag är lätt att följa i text och bild.Den är uppdelad i fyra steg och svårigheter.
Bilden ni får idag av mig är den absolut det lättaste blocket.....
Det är inte bara 250 olika block som kan sys utan man kan sy dem i 6 olika storlekar också....Nu måste väl hösten vara räddad eller......vill ni ha fler bra tips eller räcker det....???

Hur som helst så har Johan Hawley skrivit boken .


Av min lilla stjärna jag visar i dag  kan man då med  tips i boken sy ännu flera varianter av denna bl.a
Irenes star Country star Sea star och även Sun star....
Som sagt kanske ni har boken och mallen hemma ...ligger glömd och gömd någostans ...ta då fram den och börja använd den igen ......




Strax kör vi igång här i Viken med våra syträffar.....Lazy Angle mallen och boken har vi också sytt från en gång...för länge sedan.....

Bambikram!!

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Tack för dina tips de är alltid lika värdefulla. Visst är det roligt att syträffarna runt om i landet börjar komma igång nu. Kram

Quilt och Söm sa...

Aha det krävs linjal till den, vill helt minnas att det finns en sån i gömmorna...
Ha så kul på syträffarna!
Kram