Summa sidvisningar

onsdag 23 april 2014

Sy av ett Charm Pack!!





Igår blev det några sömmar men först fick jag vara städare Rutkock och sist hantlangare.
Tala om att dagen den bara försvann med alla dessa sysslor.

Vi håller på och skall byta fönster i vårat uterum och det var just detta jag fick hjälpa till med.
Jag kan berätta att det är tur att jag inte valde att ha snickeri som hobby!!För dessa små armar och händer jag har så  känns de idag fulla av träningsvärk.

Imorgon är det sy dag här igen och då skall vi testa trevliga och smarta mönster till ett Charmpack.


 
 
Jag hoppas alla ni vet vad ett Charm pack är ,,det är om ni inte vet en färdig packe med skurna  tygbitar 5x5 inch från en hel tyg serie.Oftas är det 42 st tygbitar i en färdig skuren förpackning.
 
Själv så gillar jag dessa förpackningar  för alla tygbitarna passar ihop.
Idag så finns det massor av mönster så man kan sy upp hela sin förpackning och får inga scraps kvar.
I mina grupper så har vi sytt av dem  lite då och då just dessa olika mönster och imorgon så skall vi testa ett till nytt mönster.
 
 
 
Detta Charmpack heter Mimi från Chez Moi och Moda.



""Som ett litet tips om ni har ett Charmpack liggande och inget mönster har ,,,kanske ni har en Twister mall och då passar dessa bitar så bra till att sy en sådan quilt med dem.""



Denna twister har jag sytt av ett packe med Batik bitar.



Nu hoppas jag att jag kunnat INSPIRERA er idag att leta fram en Charm Pack  ni har liggande någonstans och börja jobba med dem.
Har ni inga jadå får ni leta tyg och skära till 42 st egna bitar det går givet bra det också!!


länkar till http://myquiltinfatuation.blogspot.se
Onsdagskram till ER alla ...hoppas ni nu syr så det ryker!!Bambi

12 kommentarer:

Unknown sa...

Har mange charm pack liggene. Skal sy en gang. Sydde flere ting etter mønster som var i fat quater bladet for flere år siden. Morsomme å jobbe med. Lykke til på treffet, gleder meg til å se bilder av flere ferdig ting.

Anonym sa...

Man borde kanske ta fram sina charms och sätta igång./Kram Carina

Marly sa...

Very pretty quilts. I like the first one and I'd be interested to see how you made it.
Good luck with your rebuilding work; it can really upset the household routine.

Anonym sa...

Jättefina quiltar Eva!! Kram Inger

annemariesquilt sa...

Ja det er gøy !!! Lykke til :-)

Viveka sa...

Det är inte utan att man blir riktigt sugen på att sätta igång med några charmpacks.

Lorna McMahon sa...

What a great selection of charm packs! Wow! And such pretty quilts. Looks like you have been having fun!

Grete sa...

Jeg har en charm park liggende, klapper på den og fantaserer om hva jeg kan lage. Kanskje jeg får inspirasjon av noe av det du og sygrupper kommer til å vise!
Klem Lappe-Grete

Kelly @ My Quilt Infatuation sa...

beautiful quilts! I love how you used the charm pack. Those fabrics are lovely!

Thanks so much for linking up to Needle and Thread Thursday!

:) Kelly @ My Quilt Infatuation

yanmaneee sa...

retro jordans
nike huarache
yeezy boost 350
adidas nmd r1
adidas ultra
balenciaga
nike cortez
nmd
michael kors outlet
nike sneakers

mcslethe sa...

useful referenceMore Bonuses have a peek at these guysfind this this contact formthis post

Anonym sa...

replica bags near me browse this site m7j33y8n67 replica bags toronto replica chanel bags ebay replica gucci bags c9s28k3l30 replica bags review replica bags and shoes look what i found g2r21q5c01 replica bags chicago