Summa sidvisningar

onsdag 16 januari 2013

Gult!!!

Oj vad jag längtar efter de första påsk liljorna!!
Den svenska våren och altanen,,,mitt morgon kaffe där....
Även om min favvis färg direkt inte är gul,,,
Att sy i regnbågens alla färger kan också vara en utmaning. .. som fortfarande pågår här på nätet!!
För ett par år sedan så sydde jag denna gula quilt till just denna utmaning.
Kanske tål den att visas igen , ,,
Den är sydd i gamla Borås Wäferi tyger och en hel del nya,, en kombination som kan bli bra?
Några av er därute har fått både en lektion och mönster på denna ,, då vi har träffats och haft en sydag tillsammans.
Dagens tips ,, leta lite gula remsor fyrkanter ,, lägg ut på skär mattan och skapa din egna flätade quilt!!!

Bambi kramar till er

5 kommentarer:

JaneGardner sa...

Längtar också efter påskliljor!! Men först vill jag ha lite tulpaner, i mååånga färger!

Fin qvilt! Åker absolut ner i "vill-ha-mappen"
kram

Wivi sa...

Gult är som solen, lyser upp tillvaron. Nu längtar jag allra mest efter solen. Finns en chans att vi i Sth får se den idag, man kan ana en blå himmel bakom skyarna.
Kram

Grete sa...

Gult som sol, blomster og kyllinger er flott, og viser at det er "riktig" årstid. Ellers er nok ikke gult favorittfarger å jobbe med. Men din duk er kjempefin!

Anonym sa...

Gult är bara perfekt, men grönt är bättre kramisar Märit

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Den kvilten var jättefin! En sån skulle jag också vilja sy! Längtar också efter våren... här är minus 21 just nu... känns som det är läääänge änuu dit!