Summa sidvisningar

söndag 13 maj 2012

Myller och åter myller!!!




I min brevlåda häromdagen kom ett kuvert......med dessa tyger!!!!!




Gör en quilt men du får bara  sätta till en egen 30cm tygbit!!Huj.....Geniknölarna satte igång och jobbade!!!!

Egen 30 cm tygbit tilldessa grilliga tyger det var inte mycket det.....tänka och tänka,,,och så vips!!!så föll det hela på plats.
Så här nära Kaffe Fasset och hans garde kommer jag nog aldrig igen!!!




Nu ligger denna quilt på golvet och vi går omkring här och kollar denna eldsprakande skapelse,,gjord av mig!!
Funderingarna går nu till quitningen och jag får kanske hälla ut alla små resttrådar och försöka få till något!!För ska det vara färg så ska det!!!Eller????

En till utmaning skulle vara med ...tygerna skulle försvinna!!Och det har de nästan gjort,,lite små remsor är kvar ,,men de kommer med i nästa scrapstäcke.

Jag känner mig nöjd,Maria,,,,tjejen på Västgöta slätta som hittat på detta bus,,,hoppas jag har gjort det du tänkte????och att quilten den dög.
Tänk mina vänner så roligt och inspirerande jag haft det i helgen,,och jag gick tillslut iland med det hela,,enl. min åsikt.
Nu vill jag gärna höra vad ni tycker och då menar jag ärligheten,,,hur många av er är myller quiltare..osv..???Berätta gärna lite om hur ni tänker när ni syr...vore såå trevligt och roligt och inspirerande att få höra!!!!

Söndagskramar på ER alla därute från en nöjd duracellbambi!!!


18 kommentarer:

annemarlen sa...

toppenläckert!
Bra jobbat, kram till dej!

Wivi sa...

Gillar din myllerkvilt. Tyvärr är jag inte lika bra på att få till så'na. Det blir alltför ofta "ordning och reda", raka ränder och så där, när jag ska göra något. Har lite svårt att "släppa loss".
Kram

Maja sa...

Jag tycker att den är underbar!
Bra jobbat Bambi!!
Längtar efter att få se den helt färdig med kviltning och lukkekant!
De flesta tygerna kommer nog från Free Spirit & Westminster.
Jag ser AnnaMaria Hornertyger och vet att Brandon Mably (Kaffe Fassetts assistent) har designat många av dom som du fick!
Jag gillar Myller!
Man ska kunna sitta och upptäcka saker i en kvilt tycker jag!
Sedan finns det stunder där det enkla, raka, "ordning och redakviltar" är absolut det mest passande, men jag föredrar nog där man "saftat på lite".
Mer beröm kommer när kvilten är helt klar!!
Kram

anki sa...

Härlig!
Jag gillar nog när det är lite myller o så - för var det inte s lappteknik började. Massa olika tyger o färger - på o bredvid varandra o så....
Kramisar

Britt-Inger sa...

Jättehärligt och helt i min smak. Tror att jag skall använda min nya linjal till just detta.
Vilken inspiration jag fick
Kram

Gunilla sa...

Jag är absolut urdålig på myller. För mig är det rakt och enkelt som gäller. För så där 25 år sedan tog jag en kurs i Crazy Quilts och det var inget för mig :-)

Nu har Maja lovat/hotat att skicka mig en utmaning. När jag ser Dina tyger Eva, undrar jag, vad som kommer till mig ........
kram

Gunilla sa...

Men hej och hå! Jag glömde ju skriva att jag tyckte Du lyckats alldeles förträffligt med utmaningen! Grattis!

Anonym sa...

Underbar quilt Eva! Får mig att fundera på den där linjalen. Visst har Du lyckats med utmaningen (som vanligt - Du brukar få till det!)
Hälsning från Maggan (Lappleken)

Anonym sa...

Super,superfin och läcker...... Att få till det så med de tygerna, men här har du verkligen lyckats (men är jag förvånad). Jag hade aldrig klarat det, är för symetrisk. Men jag gillar myller, scraps, crazy..... Kramar från MonicaJ.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Myller är fantastiskt!! Själv tränar jag på att få till mer myller, för jag tenderar att fega ur när det gäller. Jag tänker alldeles för mycket på färgkombo och komposition!! Mer myller till folket säger jag!

Ullis sa...

Du har verkligen lyckats med utmaningen och jag förstår att Maja gillar den. Jag är inte lika förtjust i myller, utan är mer fyrkantig och vill ha ordning och reda ;)
Kramar Ullis

Catarina C sa...

En härlig "myllerkvilt" du gjort av Marias utmaning. Jag avundas er som som kan få till myllerkviltar, själv är jag som Ullis säger, fyrkantig! Kram

MIss Wattpads mamma sa...

Otroligt snyggt, nu satte du press på mig, jag får nog läsa brevet en gång till så att jag inte lägger till för mycket tyg. Kram

annemariesquilt sa...

Dødslekker villblomst quilt. Gratulerer med et flott resultat !!

Lena P sa...

Du är nog en trolleri mästare som kan komma på något av de tygerna, men bra blev det, kanske lite för rörigt för min del.

Kram

Lizzan sa...

Härlig quilt!!! Själv är jag nog nått mitt emellan, inte jätte myllrig men lite oordning ;)
Kram Lizzan

lisailysekil sa...

Wow så häftigt!!Önskar att jag också var en "myllermänniska" men det är så svårt,skriver som Wiwi, "ordning och reda" och så blir det så här härligt!Ska spana efter den här linjalen i Aalborg. Kram fr Lisa i Lysekil

Birgitta i Gävle sa...

Den blev jättehäftig.
Själv älskar jag att sy med scraps, fast kanske inte fullt så där mycket myller. Nu bara längtar jag tills jag kan ge mig i kast med något nytt och inte bara fullfölja påbörjade arbeten.