Summa sidvisningar

torsdag 20 december 2018

Sorg och besvikelse.







Tänk när man vaknar på morgonen och känner en ny härlig dag att vakna upp till och sedan flyter allt på trodde jag.

Otur 1.

Maken och jag bestämmer att åka en sväng och uträtta några ärenden och pling i telefonen och ett sms kom att ett paket väntade mig på Coop som är våran post utlämning.
Väl där och kolla på leg.och så där om vem man är  och så vidare  allt som vanligt så gick expediten sedan dröjde det och dröjde och tillslut kom hon ut och sa att jag fick inte hämta mitt paket för på det stod det Eva Johansson och i körkortet Eva-Brit.
Så det blev inget paket idag.Väl hem och ladda ner Post Nord App  och fylla i för tydligen då får man ut sitt paket då. För mig är det  fortfarande lika konstigt för i Appen heter jag då Eva-Brit men på paketet står det fortfarande Eva och jag hade både körkort giltigt och ett ny hämtat pass!!!!!!








Otur nr två!!!


I em kom då äntligen dagens post med överraskningar som var både positiva (Tusen  Tack!!)
och NEGATIVA!!!!


Uppsägnings brev av centrallager B!!Nu röja ut och till vart??Alla mina alster som finns där med så många års sömnad.För mig är detta en katastrof,

Vi bor på en liten yta och här finns inte en  chans till att förvara en 30 årig sömnad och fort skall ju detta gå att röja ur också så  jag börjar väl med att sortera lektyren redan idag. Tur är att vi fått en ny sopstation här i Varberg och där får vi tömma 15ggr per år så allt ska nog ordna sig.

Det värsta är ju att jag älskar våran hobby att leka testa och sy förvandla mönster färg och form och detta har jag ju fått göra  i ett antal år.Så ni förstår det finns många alster som ligger fint i hyllorna som är både stora och små. Just  nu känns allt bara svart och svart och svart för så länge jag orkar så vill jag gärna få vara ute och inspirera men vart skall jag förvara alla dessa quiltar sedan. Skall allt vara slut?? Detta känns i djupet på mitt hjärta.
Jag vill inte bli den pensionär som sitter och tittar på Tv varje dag och följa Hem till gården så länge man orkar har lust och allt känns så bra och orkar vara i farten. Dessutom vara att känna sig välkommen när man blir inbjuden och få träffa ER. Är detta också slut?

Men  den som lever får väl se för först skall allt tömmas och bort!!Kanske är detta bara ett ilands problem vem vet men inte idag inte!!

Bambi!!


måndag 17 december 2018

Visa och Berätta måndag nr.309.











                                 Ja ha då var jag här igen 4:de dagen på raken!!Hoppas inte det känns jobbigt!



Många av er har det jullikt med snö om än  bara lite puder men allt blir ju så mycket ljusare och även  mera jullikt. I Varberg har vi fortfarande gröna gräsmattor och  det verkar faktiskt som våran  skulle behöva klippas och jag är våran gräsklippare men  vägrar och tror kanske inte det skulle bli så bra .Jag hoppas detta iaf. och får väl ta problemet om det blir något  i vår.

Nej det är bättre och roligare att sitta inne och sy för där är det ju inte så rått och kallt.(detta väder är min ovän!!)  som ute.Sytt har jag gjort och då lite inspiration till  Er som behöver sy en till julklapp eller om ni bara vill testa
Så idag visar jag er en kudde och ett par grytlappar med söta snögubbar.
Tyget till gubbarna och de andra två har jag köpt hos Anna.










Jag önskar er en fin vecka och hoppas på att ni alla vill vara med och inspirera här på
Visa och Berätta måndag 309!!

Eran Bambi




söndag 16 december 2018

Tredje söndagen i advent!!










Det är lite stressigt nu men roligt !!Tror vi känner samma allihop .Jag är däremot inte så där julstressig  utan mest vill jag rent sy mässigt bli klar med allt det jag tänkt mig.
Stress och stress men  det är inga julklappar som jag vill få klart utan mest nästa års alster ...som bl.a färdiga saker och mönster.


Idag så har jag på Face Book och gruppen Butiken Annalundas Kreativa Tråd lagt ut våran tredje lucka i våran adventskalender med mönster och det är dessa quiltar som ni får ett mönster till...
Läs mera på den gruppen.




och här kommer det ytterligare en bild på vad du kan sy av detta mönster.Tyg serien heter Scarlet Dance och finns färdiga förpackningar hos Anna.







                              Bambi önskar ER alla en fin söndag och återkommer imorgon med Visa och Berätta måndag.

lördag 15 december 2018

Scrappy Happy Day!!






     …….som blir årets sista men redan nu ser jag fram emot nästa år med alla dessa härliga och färgglada alster.
Denna länk hittar du på  Rutigt.wordpress.com.  




Mitt bidrag idag är en scrappy mys quilt sydd med enbart Charm Pack!!Storleken är 115x135 cm eller 45,5x53,0 inch.Jag har blandat Yli melerad tråd och Aurfil tråd till quiltningen och satt 80/20 vadd emellan.
Mönstret är dunder lätt och alla klarar av att sy den!!





Detta mönster har jag sytt många ggr och jag kommer nog att sy flera alster .Igår visade jag min Tula Pink quilt som också är sydd med samma mönster!!!


Är ni sugna så lovar jag att ni hinner få klart den innan julafton,Testa gärna.

Nu väntar min Janne symaskin och jag längtar dit!!Trevlig lördag/Bambi

fredag 14 december 2018

Finish it up Friday!!





Jag säger bara Tula Pink!!!!

Trevlig  tjej som gör härliga tyger enl. min smak!!


                       Tula Pink på Quiltmarket Houston 2018.


Mysquilt med 80/20 vadd och storleken är 110x135 cm eller 43,5x53 inch.

Trevlig fredag!!Bambi

måndag 10 december 2018

Visa och Berätta Måndag!! nr.308







              Idag börjar min semester eller jullov!!Men det är ju egentligen inte sant för idag börjar planeringen inför 2019.
Jag har ifs. haft sömnad inför nästa termin ett tag men nu under jullovet ska jag ge järnet och försöka sy så mycket som möjligt!!
För jag hoppas ju bli inbjuden till olika platser och grupper för att inspirera ER alla under våren.Och faktiskt tror jag att ett par olika mönster kan bli väldigt intressanta.


Idag vill jag visa och inspirera med lite småsaker som kan vara bra att ha till jul/klappar /spel eller gå bort presenter.



Stora och små necessärer!!
Grytlappar!!
Sist men inte minst ett block som blev en fyrkantig duk-

((Mönster till grytlapparna och duken finner ni OM ni är medlemmar på Butiken Annalundas Kreativa Tråd)) finns på FB och är en sluten grupp.



Jag hoppas att ni ger järnet nu och syr klart alla klappar ni tänkt...…..och inspirerar med här så Välkomna till Visa och Berätta Måndag!!

Kram Bambi










fredag 7 december 2018

Finish it up Friday!!








           Jag måste säga att det är tur att denna länk lever kvar för att jag skall få klart något till varje fredag((vecka))Vilket gör att man måste försöka få klart ett alster nytt eller gammalt!!Om man nu vill detta givet och det är frivilligt!! OCH det VILL jag!!!!Vet faktiskt inte hur många veckor och år jag "kämpat"" och sytt men resultatet ligger i centrallager B och ligger och....väntar på bättre tider.
Under ett år så har  det  helt plötsligt blivit 52 alster klara stor som små...…. och då i flera år...


Idag till denna fredagen så har jag sytt en ny Jul Quilt som är  nr 3 i ordningen denna höst.Jag har använt mig av delar av en Layer Cake .Färdigskurna block 10x10 ich stora samt lite ljust bastyg.
Quilten är 115x145 cm vadden som vanligt 80/20 och Aurfils tråd till quiltningen.






En perfekt julquilt till soffan eller uterummet !!Eller???


Jag vill nu önska er alla en mysig helg och även om det nalkas den stora högtiden GLÖM inte eran symaskin!!Bambi