Uppe tidigt för att jag kan få till det med monteringen på den andra stora vita quilt jag sytt i höst.Först damma matbordet ,göra rent i symaskinen,,och tvätta golvet...innan jag ens vågar tänka på att börja med mitt arbete.
Det är jätte roligt att sy i dessa vita tyger,spetsar brodyreroch tom. hardanger dukar är med!!Men det är riskabelt med att det blir smusigt..
Nog om detta!!
Så varför jag gjorde rent i min symaskin ,var,för,,att igår sydde jag detta block,,,Blev inspirerad av Maria.. http://majasparadis.blogspot.com/
Det är inte kul att få en röd tråd under den vita toppen.
Jag har använt min corner trimmer mall till trianglarna.Ett roligt block att sy,,och jag kommer säkert att göra flera,,men först till det vita överkastet.För i scrapsburken finns massor med trianglar och fyrkanter......som väntar.
Hoppas att Eran fredag blir bra...jag vet då vad jag skall göra!!Kramen på ER
Ps,,,,blir en spännande bloggdag idag!!.......ds