Summa sidvisningar

fredag 18 november 2011

Fredags fm.



Uppe tidigt för att jag kan få till det med monteringen på den andra stora vita quilt jag sytt i höst.Först damma matbordet ,göra rent i symaskinen,,och tvätta golvet...innan jag ens vågar tänka på att börja med mitt arbete.
Det är jätte roligt att sy i dessa vita tyger,spetsar brodyreroch tom. hardanger dukar är med!!Men det är riskabelt med att det blir smusigt..
Nog om detta!!
Så varför jag gjorde rent i min symaskin ,var,för,,att igår sydde jag detta block,,,Blev inspirerad av Maria.. http://majasparadis.blogspot.com/



Det är inte kul att få en röd tråd under den vita toppen.
 
Jag har använt min corner trimmer mall till trianglarna.Ett roligt block att sy,,och jag kommer säkert att göra flera,,men först till det vita överkastet.För i scrapsburken finns massor med trianglar och fyrkanter......som väntar.

 Hoppas att Eran fredag blir bra...jag vet då vad jag skall göra!!Kramen på ER

Ps,,,,blir en spännande bloggdag     idag!!.......ds

torsdag 17 november 2011

Enkelt och rent!!

I våran hobby som vi har ,så finns det en mängd mönster att välja på.Inget är bättre .finare ,,än det andra,Och de flesta av dem är så roliga att sy.Många gånger så styr tygerna mönstret och tvärtom.Att få leka och fantisera med detta är tror jag för oss alla ,,UNDERBART!!
Hur jag än är ute och testar ,så återkommer jag allt som oftas till enkla fyrkanter,Vilket är lättsytt,,tygerna får tala och oftas blir täckena ,enkla, rena och vackra.

Tidigt i höstas var Kjell och jag bjuden på dop,,till en liten kille,,som bor i Göteborg.Vad tar man då fram för att sy,,när det ska gå fort ,,förhoppningsvis bli bra och kännas rätt..jo jag tog fram  fyrkanter....

Jag hade ett gäng 4inchare som  bara låg där och när det gällde färgen så passade de en kille,och så fick det bli!!
Denna quilten  har jag visat innan för er ..men idag skall ni få se det tackkort som har kommit .från H och hans föräldrar,

Nu kan jag ju tycka att den lille killen är sötas,,och så har han dessutom roligt med en boll som jag också sytt!!Men visst blir denna quilt enkel ,ren och fin!!

Hoppas ni har det bra denna gråa torsdag,,glöm inte ärtsoppan!!Kramar

onsdag 16 november 2011

Onsdagshälsning.....


En liten blomma till er alla där ute i cybern ,,från lilla jag i Varberg!!
.

tisdag 15 november 2011

Julquilt!!

Vilken dag och vilken morgon ,vi har här i viken idag.Helt underbart!!!14gr på altanen och elvakaffet intogs i solstolarna.Det var vi väl värda, eftersom vi hade tagit våran promenad utefter havet i solen tidigare på morgonen.Havet låg alldeles stilla och glittrade i de flesta blå nyanser.Det var bara måsarna som  hade en uppgörelse dem emellan och skränade.Detta är livskvalite!!

Hemma och inomhus börjar julquilten ta form,,några rader på ett vitt/vitt överkast har blivit fastsytt.



Sakta men säkert går det framåt...vid symaskinen.
Lite lustigt är det ,,renfanan blommar men även klöverblomman och vi har bara några veckor till jul!!

Tisdagskramar till ER!!

måndag 14 november 2011

Det är måndags morgon........

och en ny vecka ligger framför fötterna.



Hela denna veckan är min!!Så nu gäller det för mig att ta vara på den så gott det går,få ut så mycket som möjligt ,,men också njuuuta av den!!Låter lyxigt va??

Sitter här vid min dator och känner mig så nöjd och glad.Skall bara röja lite ,,så skall jag gå till min Janne och hälsa på,När mannen kommer hem från stan skall vi ta en lång promenad...utefter havet och titta på alla färger havet bjuder på.
Kanske kan det inspirera till en liten quilt!!

Idag visar   jag  en annorlunda nioruta.En mycket lättsytt block och en djupdykning i scrapslådan + ett bastyg!!Testa!!!

Ta väl vara på denna måndag!!Kramar ...

söndag 13 november 2011

Tack för idag,,,

vill jag rikta till alla som kom och var med på min Mani kurs idag!!Ni sydde ,,och sydde och om jag förstår det hela ,,så var ni nöjda.Fick tom. förfrågan när jag kom tillbaka igen med en ny kurs.Detta stärker mig varmt om hjärtat!!
Tack Anna ,,som vanligt så mysigt och trevligt!!!

Här mäter Anna upp ett  hel VITT alltyg ,,ett som jag har använt mycket av ,,ett populärt och bra tyg!!

Nu är jag lite mör,,och tänker dra mig tillbaka i soffan och ta hand om barnens pappa på hans dag!!

Ha en fin söndag!!Kramar

lördag 12 november 2011

Bow Tie!!

  Vilket väder vi har.Mannen och jag gick in till torget på fm..och handlade.Att sedan få promenera utefter havet och titta på alla färgskiftningar det har och fågellivet,,detta är livskvalite!!!

Fick för en stund sedan ett Skype samtal,,som gjorde mig så sy sugen ,,,så tror det är dax att försöka sätta mig vid Janne en stund!!
Först skall bilen packas inför min Skåneresa imorgon!!

Vill bara idag visa en annat utlägg på en av mina varianter av Bow Tie!!

Trevlig lördag !!Kramar