Summa sidvisningar

måndag 3 juli 2017

Välkomna till Show and Tell Monday!!














Varmt välkomna denna veckan till Bambis 198:de Visa och Berätta måndag!!





Trots semester och sommar har jag svårt för att sitta och inget göra. Det liksom kryper i mig och mina tyger ropar ...skapa....

Men är det inte så att man skall må bra även när eller man är ledig .Med andra ord så lyssnade jag på mig själv och satte mig vid symaskinen igen.
Jag "hittade" eller kanske en glömd  påse med tillskurna rosentyger som jag använt tidigare till mina Bambilöpare







så sömnaden blev enkel och det gick fort och med mitt vanliga uttryck vips så var tygerna slut och min lilla flick quilt var klar.





Alltså flickquilten och löparna har exakt samma mönster.






Storleken på quilten är 76x96 cm eller 30x38 inch. Tänk ibland kan sömnaden gå av bara farten och  och givet när det mesta är serverat på silverfat!!
Letar väl vidare och vem vet så kanske finner jag något bort glömt som gärna vill bli klart.....




5 kommentarer:

Janice Holton sa...

Oh my goodness, that is the sweetest little quilt. My first granddaughter was born a month ago and I still haven't made anything for her. This is inspiring me!

LoNiPe sa...

Underbara tyger, färger och mönster. Nån gång SKA jag prova sy efter ditt mönster. Må så gott!

Rebecca Grace sa...

Very pretty, Bambi!

Jocelyn is Canadian Needle Nana sa...

Such pretty fabrics make for a lovely quilt.

yanmaneee sa...

off white nike
nike react
air max 97
yeezy
fila disruptor
christian louboutin shoes
cheap jordans
christian louboutin
birkin bag
birkin bag