Summa sidvisningar

fredag 30 juni 2017

Finish it up Friday.





                                Min första semestervecka  har börjat bra......tillsammans med min symaskin och min Rutkock.
Vi har varit disciplinerad och fått dagarna att bli långa och innehållsrika.Man kan säga att vi är ett bra team.







Här ser ni resultatet!!


Jag har sytt ett litet flick? Täcke i en charmpack och två candys och så lite bastyg i serien Little Ruby från Moda fabrics och designer är Bonnie och Camille . 
Storleken på min quilt är 130x190 cm eller 51x75 inch.








Mönstret på quilten heter Farfalle eller fjärils quilt.




Tidigare har jag sytt en till sådan här quilt med samma mönster  och då med samma förpackningar samt bastyg men i en helt annan färgskala ....Jen Kingwells Behind the scenes.







Mönster och tyger finns och kommer från Anna.

Med dessa bilder och ord önskar jag er en fortsatt härlig sommar och jag skall njuta av den tillsammans med familjen Johansson!!

Kram från Bambi!!

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fina kviltar du sytt och mönstret är läckert. Trevlig sommar önskar jag dig också.
Hälsningar från Öland där det äntligen regnar:-))
kram Gudrun

annemariesquilt sa...

Nydelig quilt og flott mønster! Jeg elsker Ruby og Little Ruby :-)

Dollandesign sa...

Jag önskar även Dig och hela familjen Johansson en fortsatt härlig sommar.
"Ladda Dina batterier", Eva-Brit och njut av sommar och sol.

Dollandesign

Janice Holton sa...

Fun butterfly quilt!