Summa sidvisningar

lördag 8 december 2012

Give Away,,utlottning



Min första jullovsdag,,började lugnt på morgonen.Framåt fm.. ville jag sy något men vad??Mannen sa åt mig,,du har ju lov...och det hade jag men just då var det en släng åt abstinens....så scrapsen kom fram.....

På em. ringde det på min telefon,,iandra ändan var det Anna i Förlöv,,,,,hon frågade ,,har du fått Rikstäckets tidning idag?? Nej,,,sa jag ,posten är inte här innan vid 4-tiden.
Då kan jag berätta att Britt-Inger Jönsson har skrivit ett trevligt reportage om bloggandet,,och där är  din blogg nämnd!!Grattis Eva,,detta är du värd,för all tid du lägger ned för oss...och tänk er så glad jag blev!!!!!!
Det är så roligt sa Anna vidare för bl-a är Maria också med på bra bloggtips listan.

Tala om att vänta på att klockan skulle bli fyra!!och våran brevbärare!!!

Rätt som det var ringde telefonen igen,,,och Anna var i andra ändan,,Eva sa hon ,,jag vill skicka en bunt med FQ,, till Maria och dig som en uppmuntran för att ni skall fortsätta med era bloggar!!!Men det mesta hänger ju på era läsare och  att ni orkar och vill,,,ni gillar ju dessutom utmaningar och bus....Så jag vill om ni vill skänka en sådan FQ bunt med tyg  till era läsare ,,,,och hur ni lägger upp erat bus/utmaning eller GiveAway,,är upp til er!!!

Klart att ni/vi  vill vara med ,,eller hur?????Fat Quarter bunten innehåller 12 st bitar tyg 45x55cm och totalt blir det 2.7meter tyg!!!!!!!!!!Är inte detta en julklappp,,,så säg????



 
    (Min favvis  färg dessutom ,,,och 12st FQ tygbitar,,från  http://butikenannalunda.se

Mitt bus eller utmaning till er blir enkelt,,,, en kommentar på min sida ger en lott,,,skriv om detta bus  på era bloggsidor  ,,blir två lotter,,,,,  lätt eller hur??

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att alla ni vanliga läsare,,utan bloggar,,vågar och vill skriva en kommentar!!!!!!För jag vet att ni finns.....och visst vill ni vinna också..eller...

Min utmaning är stoppdatum den 15/12!!!! kl 12.00!!!!!

Nu väntar jag på att Maria lägger ut sitt bus ,,och nyfiken är jag ju på hennes bunt och färg!!För den vill jag ju också vinna!!

Är ni nyfiken på dessa FQ buntar så går ni in på http://butikenannalunda.se  i Annas webbbutik ligger de!!

Det blev en lång text idag,,,från en lycklig bloggerska,,,,,Här och nu så givet ett stort TACK till Anna,,men också  till Britt-Inger för din artikel i Rikstäckets tidning!!Utan den så hade denna utlottning inte blivit av.

Britt-Ingers blogg om ni vill läsa är  http://hillvalleyquilter.blogspot.com
Maria                                                 http://majasparadis.blogspot.se

vidare blev Anette och Immi också nämnda,,sist men absolut inte minst...OCH många  utlänska bra bloggar!!!

http://anettemcl.blogspot.se
http://syimmi.blogspot.se
http://butikenannalunda.blogspot.se

Bambikramar till er alla därut,,visst kommer tomten iår också!!!!  om ni vill......

75 kommentarer:

Ammi sa...

Hoppas på tur , så fina tyger!

Maja sa...

Fantastiska Anna, jag går omkring med ett leende på läpparna!
Visst vill jag vinna din bunt, Eva och jag kommer garanterat skriva om detta på min sida!
Britt-Inger ska nog få sig en julhälsning också!
Kram

lappetussa-Ingunn sa...

Så flott en give away! Klart jeg blir med. Og kommer gjerne innom bloggen din igjen!

LeKaQuilt sa...

Kjempe fin giveaway ! Lykke til :o)

Wivi sa...

Grattis!
Naturligtvis vill jag vara med i utlottningen.
Ska skriva om det på min blogg.
Kram

Lizzan sa...

Visst är det en härlig värld, bloggvärlden där jag funnit massor av nya vänner!! Klart jag vill vara med i utlottningen, kanske det jag behöver för att komma igång med sömnad och bloggande igen....
Kram Lizzan

Bibbi sa...

GRATTIS!! Jag gillar svart och vitt och vill gärna vinna din bunt!! Skriver så klart i min blogg...alt för att få två lotter!! :D:D
Abstinens redan... du är verkligen beroende du... undrar on Länkarna eller AA skulle vara bäst för dig?? :D
Kram

evaj sa...

Haha Bibi!!! Tror jag inträder i båda föreningarna!!!! Kram kram

annemarlen sa...

Hej o Grattis!
Läste också om era blogga i Rikstäcket... och du, visst vill jag vara med i lotteriet.

Kram o ha det gott.

PS. Du vet väl redan att jag besöker dej dagligen i bloggen, tyvärr, emellanåt så finns inte tiden till att kommentera varje inlägg. Kram igen :)

Dollandesign sa...

Jag fick Rikstäckets tidning i brevlådan i går och såg då bland andra Din blogg som ett bloggtips från Brit-Inger Jönsson.
Jag kan gott förstå att hon precis som många, många fler gärna besöker Din blogg.
Och jag med! Så denna härliga bunt med tyger från Butiken Annalunda vill jag gärna vinna.

Dollandesign

Anonym sa...

Självklart vill jag vinna dessa fina tyger, vilken julklapp det skulle bli!
Gunilla A

Gudrun sa...

Härliga Anna, henne längtar jag efter att besöka igen.
Vilken fin vinst hon skänker,jag är naturligtvis gärna med och försöker vinna.
kram Gudrun

Annika sa...

Jag med, jag med :-)! Absolut vill jag vara med och försöka vinna, skriver på min blogg också!!
Kram

Annika sa...

Jag med, jag med :-)! Absolut vill jag vara med och försöka vinna, skriver på min blogg också!!
Kram

Squirrels do Sew sa...

Oh mina favoritfärger. Klart att jag vill vara med i utlottningen / L8


Kikki Ragnarsson sa...

Både du och de andra som nämndes i Britt-Ingers reportage är värda beröm för all inspiration som ni ger till oss bloggläsare. Detsamma gäller Anna och andra som driver svenska kviltbutiker och inte ger upp utan ger oss ett gott alternativ till att handla från USA. Hoppas ni alla orkar fortsätta att glädja, inspirera och utmana oss. Att jag skulle kunna vinna ser jag inte som särskilt troligt - men så klart jag vill :-) Kram Kikki

Anonym sa...

Det är klart att jag vill vara med hoppas på tur. Läser med glädje din fina blogg.
Kram EvaM

Britt-Inger sa...

Hej
Så kul att min artikel blev uppskattad och visst vill jag också försöka vinna en bunt av tyger. Drabbad av kviltsjukan kan man aldrig få för mycket tyg
Kram

Anonym sa...

Hej!
Klart man vill vara med på utlottning! Och på en så trevlig blogg dessutom. Kollar nästan varje dag!
Kram, Christina

Anonym sa...

Det är väl inte konstigt att din blogg rekommenderas! Den ger oss så mycket! Synd jag har så långt till Anna, skulle vilja träffa henne!
Nu hoppas jag på tur och att tomten kommer med ett tygpaket!
Kram, Gunilla G

Anonym sa...

Såg detta i tidningen i natt på jobbet, GRATTIS ja du ger många mycket inspiration o självförtroende kramisar märit

Ingeli sa...

Ja!!! Jag vill vinna. Har nyss börjat med lappteknik. Vad mycket fint du har gjort. Ingeli

Ingeli sa...

Ja!!! Jag vill vinna. Har nyss börjat med lappteknik. Vad mycket fint du har gjort. Ingeli

Anonym sa...

Så kul det skulle vara att få vinna dessa läckra tyger, om så skede, så tittar jag in på din blogg för att hitta inspiration.

Kram Ann i Aspudden
som ingen blogg har

cina sa...

Hej Oj min älsklings färg håller på att samla svart /vitt till ett mys täcke Kram och ha en trevlig 2 advent
Kram Cina ska skriva på min sida också .ps jag har också en tävling
http://www.123minsida.se/handgjordapresenter/

Svarta Malin sa...

Vill förstås också vara med och ha chansen! Svart/vitt (+rött) är en av mina favvisar!!

Angelica sa...

Härliga tyg i favvo färger att dem dessutom är prickiga förhöjer dem bara. Läser bloggen dagligen o förvånas över allt du hinner!!!!!!!
Hoppas på en vinst.

Immi sa...

Åhh, vilka härliga tyger, lite favoritfärger här också..Så roligt att min blogg blev nämd i Rikstäcket, tyvärr så har jag inte tidningen så jag har inte sett det!
Självklart skriver jag om detta vid mitt nästa inlägg..Kram...

carina i Ockelbo sa...

svart & vitt de ä mina färger det hi hii skall lägga in din tävling i min blogg

Anonym sa...

Tack för all härlig inspiration man får när jag läser din fina blogg. Jag vill gärna vara med i din utlottning av dom fina tygerna. Hoppas på tur.
Anne Ö

Anonym sa...

Wow! Nu fick jag något bra och roligt att skriva om på min blogg! Har varit lite oinspirerad senaste veckan. Fick lite uppmuntran från Majas Paradis och nu detta :) Kan det bli roligare!!!!!
Gun, rutigt
gun@lapp.se

Gunilla sa...

Fina tyger och svartvita är en bristvara i mitt skåp.
Jag har skrivit om Din utlottning i min blogg och även om Majas.
kram

Anonym sa...

Vilken härlig bunt med tyger! Givetvis vill jag vara med i utlottningen! / Stina

Eva sa...

Hej!
Hoppas på turen att vinna denna bunt med vackra tyger.
En länk på min sida finns också så klart.
Hoppas få 2 lotter så chanserna ökar.
Kram Eva

JaneGardner sa...

Vilka fina tyger! Fantasin snurrar igång bums. Lycklig den som vinner
kram

MIss Wattpads mamma sa...

Jag hoppas på tur för jag blev salig när jag såg din tyghög. Har länkat till dig. Kram

Anonym sa...

Är inne på din blogg då och då. Vackra tyger, så det kittlar i fingrarna. Blogglös så jag sätter hoppet till 1 lott!
Inger

Catarina C sa...

Vilken trevlig "Give away" du har fått ifrån Anna. Klart jag vill vara med på utlottningen och ska alldeles strax gå in och länka ifrån min blogg! Kram Catarina

Umm-Yara sa...

Vill absolut vara med och tävla! Länkar från min blogg också!
Kram från Kristin i Borås

Gill sa...

Fabulous giveaway!
Count me in please!

Lena sa...

Hejsan!
Jag vill gärna vinna denna bunt. Älskar svartvitt eftersom det blir så effektfullt när man sätter till en färg.
Kram från Lena i Örebro

Stina Blomgren sa...

Klart man vill vara med och leka lite...:0))
Har ju bloggat länge ...men inte så mycket på svenska ...så det ska bli kul att hitta lite nya svenska bloggare..;0) ha det gott!!

jofridsquilt sa...

Eg vil gjerne vera med på lotteriet. Klem Jofrid

Gunilla K sa...

Jag vill ju åxå vara med å hoppas bli lycklig vinnare!
kram Gunilla

Mia B sa...

Läckra tyger. Jag vill gärna vara med i utlottningen eftersom detta är mina favoritfärger.
Kram Mia

Pernilla i Skultuna sa...

Hej!
Grattis. Så fina tyger. Deltar gärna i utlottningen och har även länkat om det hela i min blogg. Kram

annemarlen sa...

Så där ja, nu är det bloggat också... för jag vill ju vinna :)))

Kram denna 2:adventskväll!

Pumlans flitiga fingrar sa...

Oj, hur ska man ha en chans på denna utlottning? Men nu har jag länkat och skriver en kommentar här, så då har jag ju 2 chanser i alla fall!
Tack för alla roliga och fina bilder du visar, och delar med dig av inspiration till alla andra.

Lisbeth sa...

Ååå vilka kanonfina tyger, de vill jag verkligen vinna!

Anonym sa...

Jag läser din blogg varje dag och du ger verkligen mycket inspiration och sprider glädje Eva.
Självklart vill jag vinna de fina tygerna från en toppenfin tjej :-)

Malisquilt sa...

Fina tyger hoippas på tur.

Maria

Ullis sa...

Så klart jag gärna vill vinna! Men det är många som vill ser jag, så jag håller en tumme och hoppas att jag har tur. Kramar Ullis

Anonym sa...

Hej!

Vill gärna vara med och ha en chans att vinna. Läser Din blogg dagligen och förundras över Din energi. Britt-Ingers artikel var så trevlig och att Din och Majas bloggar var med var helt rätt!

Kram från Maggan i Kristianstad, medlem i Lappleken

Helena Ahman sa...

Vilka läckra tyger! Jag läser din blogg nästan dagligen, men ger mig sällan tillkänna. Jag suger åt mig av all energi och alla idéer och lär mig så sakteliga lite mer och mer om quiltning.
Naturligtvis vill jag vara med i utlottningen av dessa underbara tyger.
Kram
Helena Å

Anonym sa...

Roligt med artikeln i Rikstäcket!

Anonym sa...

Jag behöver verkligen förnya
min tygsamling. Kram från Elsie.

Anonym sa...

Vilka underbara tyger. Hade varit roligt att få sy i dessa.Anja

Annette sa...

Vilka underbara tyger, vem vill inte vinna, skall skriva på min blogg också

Gumpis sa...

Jättefina tyger, det kliar i quiltfingrarna när man tittar på dem.

Gumpis sa...

Jättefina tyger, det kliar i quiltfingrarna när man tittar på dem.

InGa sa...

Så flott med give away. Klart jeg vil väre med. Tidningen var jättefin, og der er din blogg også.
Hilsen Ingrid

Carin@Ullhärvan sa...

Grattis! Såklart jag vill vara med i utlottningen!

Carin@Ullhärvan sa...

Jag har bloggat om utlottningen!

Kickelinassylya sa...

Å så fint tyg.Det vill jag gärna vinna. Jag har länkat från min blogg
http://kickelinassylya.blogspot.se/
Stort tack för din fina blogg.

Anonym sa...

Vilken give-away,hoppas på tidig julklapp// Ulrika

Anonym sa...

Hej!
Det är klart jag vill ta chansen att vinna denna fina bunt tyger.
Kul att du blir omnämnd,Grattis!!
Din blogg är kul och sprider inspiration.

// Nettan

farmors sa...

Självklart vill jag också vara med på denna utlottning med så fina tyger. Nämner även detta på min blogg.

Grete sa...

Gratulerer! Så fortjent! Jeg vil gjerne være med på din utlodning! Sorte stoff er alltid velkomne!

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei,og snart God Jul:-)
Er innom bloggen din omtrent hver dag,så dette vil eg være med på,men ikke skreve før i dag til deg.2 lykkelodd på meg,kjenner det på meg at disse stoffene vil til Hardanger,he,he!
Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

Birgitta Nilsson sa...

Hoppas på lycka denna dag med det magiska talet 121212
Kram Birgitta på Tjörn

Anonym sa...

Så fina tyger vill man gärna vinna.lisbeth T

Anonym sa...

Du har alltid fina idéer,så jag kunde ju åxå utmanas med dessa fina tyger,hoppas på vinst. Viola Nilsson

Marle sa...

Hej, första gången här, men inte sista! Jag vill vara med utlottningen.

Jenny sa...

klart man vill vinna en sån (stor!) godbit! Länkar också! Kram

Anonym sa...

Min mamma är inne och läser din blogg varje dag, skulle vara kul att överraska henne med lite tyg. Hälsningar Ingela