Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2011

Hur tänkte jag????

Ja det kan man undra????Snälla skratta inte!!



Har gått och våndas om jag skulle lägga ut denna rems duken ,som nog är sydd en gång på 90-talet.Nu är det gjort,,och jag frågar mig fortfarande ,,hur tänkte du  ,när du sydde denna duk??
Något svar finns  inte.....
Tygerna kommer från Borås Wäferi samt Ellos och så har det smugit sig in ett Amerikanskt också...På den tiden kunde vi köpa kilovara och prover för en liten peng,,då var vi bortskämda må jag säga, vi Boråsare.Några Amerikanska quilttyger fanns inte ,, men tillslut så började Skroten och Birgitta i Fritsla att ta hem lite av den varan.
Vi som quiltade då var nöjad med dessa tyger och speciellt priserna.Borås Wäferi sålde kilovis sina gardin och påslakanstyger...och där var det nästan ""slagsmål"" om dem när de kom in till  butiken.
Ellos hade på den tiden försäljning i Knalleland och oftas så fanns det mängder med metervaror de sålde ut!!
Ja det var tider det!!!

Idag är jag nog glad åt ,,  tycker jag  själv,, att jag utvecklats lite  inom våran hobby.Hoppas inte mina sydda saker ser lika fula ut idag,,,kanske kan  vi kalla det nostalgi,,eller ev retro.....Vad det än är ,så är det en hemsk duk.Dessutom blå!!
Varför jag sparat den ,,,jo den låg som skydd bland en del krukor jag har i mitt förråd.Tror fr.o.m nu att  jag skall sluta vara ekorre!!!!

Söndagskramar på ER alla!!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl tur att man utvecklas! Påminner väldigt mycket om en duk jag gjode ungefär då också, med en stor ruta i mitten och remsor runt om, på exakt samma sätt, och inte nog med det, jag gav bort den som present!Men då var den fin.Denna var säkert snygg då också, men jag får nog säga att du har gjort många snyggare saker.//Gittan

JaneGardner sa...

Hur tänkte du tror du? Färgerna "går ju ihop" och jag tycker den ser riktigt trevlig ua! Fast den skulle göra sej bättre som en sidensjal :-D

Anonym sa...

Antagligen tyckte du väl att den var snygg då. Både tekniken och vi utvecklas väl, förhoppningsvis! Kram, Gunilla G

Unknown sa...

Jeg tror nå at du var veldig stolt og fornøyd da den var ferdig. du hadde nok tenkt deg godt om før du satte igang med å sy den. Det er moro å se hvordan vi og verden utvikler seg.Vi hadde mimre kveld med vis og fortell på det siste møte i Tønsberg quiltelag. Det med mye moro med kommentarer og latter

Wivi sa...

Allt går framåt, även val av tyger och tekniker. Den blå duken har ju kommit till användning om än i skymundan bland en massa krukor. Så fortsätt du att vara ekorre.
Kram
"Hamstern" Wivi

Ann-Christin sa...

Min första tanke när jag såg den lilla bilden var en medeltidstavla! Inte alls malplacerad! Du behöver inte skämmas, för att vi alla förändras i tycke och smak. Det betyder bara att vi är utvecklingsbara.

Kram Ann-Christin

Maja sa...

Se den som ett bevis för att du gått framåt i ditt skapande.
Den är ju inte ful, bara "dåtida"!
Kram