Summa sidvisningar

torsdag 10 november 2011

Dax igen!!

Idag har vi åter våra syträffar här ,och fjortondagar ligger bakom oss.Men så fort dessa dagar och veckor har gått!!Tycker inte jag har gjort något,,,tittar jag i backspeglen och börjar tänka efter ,,så visst har det hänt en del.Alla våra barnbarn var ju här en hel vecka.

Alldeles strax skall jag kila iväg och de mina nu på morgonen skall fortsätta att sy i Charmpac!!

Hinner jag ,,skall någon lukkekant på en av mina saker komma till och förhoppningsvis bli färdig.Men det är nog bara en önskan.




Majas(barnbarn) quilt och kudde!!



Trevlig torsdag!!KRAM

onsdag 9 november 2011

Onsdag och hemma igen!!

Telefonen ringde kl sju imorse,, upp och åt frukost tillsammans med Ulla-Britt kvällens värdinna för Klutaträffen.
Sedan iväg en sväng till Borås,,med jackan till Annelie som jag fick åka runt Ullared och Gekås igår och köpa.Snäll svärmor som jag är.
Kan bara berätta för ER alla,,,jag var inte ensam där igår !!!!HUA vad folk,,men konstigt nog flyter allt på och väl framme vid utgången och kassorna var jag ensam!!
Prisskillnade på denna jacka och i en vanlig affär är ungefär hälften!!

Väl framme i Dannike igår kväll var ögonen trötta ,,körde i dimma på dessa kostigar mellan Hillared och Dannike bl.a.Tur jag inte körde ut på någon åker,,hade det skett hade jag inte vetat var jag var ,,så dimmigt var det.

Årets glögg fick vi,,och den var fakiskt riktigt god. En middag som bara var hur god som helst...Mycket prat och glada skratt fick vi till.







Två stickade och två av oss sydde.En av sömmerskerna var jag .Två täckens lukkekanter hann jag med ,,men så kom vi inte isäng innan halv två inatt!!




Himmel ,,alla U-B s stickade sockor!! 



Anitas " sexkatter "!!



Vi delade ut varsin julklapp ,,skrapade triss,,och där drömmer vi fortfarande om våran resa över de sju haven!!och bytte RoundRobin blocken.



Sedan försökte jag somna i detta härliga rum,,tror ni att det blev någon sömn??(Bara en hylla av flera med tyg!!)))

Drog idag handbromsen på bilen vid vissa affärer i Kinna!! på hemfärden till Varberg...och som tur var tömde jag ju plånboken i Ullared igår,,men en och annan krona låg lös i väskan ,,så det blev en påse iaf!!


Kram på er !!!

tisdag 8 november 2011

Kluta träff!!

Strax är det dax att åka i väg till U-B och Dannike,för Klutaträffen.Idag skall vi fira jul hos U-B och då givet skall vi ha med en julklapp.Spännande ,spännande vad som man får i  sin klapp...
Vidare skall vi överräcka till nästa sömmerska våran Round Robin,,givet väl dolt i ett kuvert eller dyl.För det är ju inte meningen att ägaren skall få se sitt alster innan det har gått runt till oss alla.
Sedan får vi se om det blir någon USA resa för osss,,varsin triss skall oxså med och skrapas!!!
God mat och dryck ,hoppas jag på ,,för kudden finns med och tandborste!!

Igår så testade jag denna bild,inköpt på Outlet Panduro i Ullared,,för transfers på ett tyg ,,ev.. till en kudde .Resultatet blev bra,men det var svårt att fota det hela.


Hur det hela blir sedan,vid ex tvätt ,det vet jag inte .Har aldrig testat att överföra bilder så här.Kanske är det någon av er som testat??

Vad det gäller mina scraps ,,kan jag bara tala om att de är inte slut,,finns en jätte korg i förrådet.Slut däremot var de i korgen på bordet!!!!!!

Ha det nu så bra  mina vänner!!Kramar

måndag 7 november 2011

Jippi!!!

nu har jag fått stökat till det igen i min lilla syhörna.med andra ord så känner jag mig hemma och nöjd igen.
Nu kan jag gå här och mysa ,sy ,mysa och planera igen.
Mina bra ha mallar har kommit på plats på skärmattan ,,ni vet 2,5x2,5 inch linjalen och corner trimmern.Scraps korgen är tom och behöver fyllas på .Det är dax att skära till nya projekt så det blir lite nya scraps.För jag har en tanke om att sy ett stort scrapstäcke så småningom.

Just för tillfället håller jag på med lite smått inför söndagens kurs hos Anna.

Så här ser det ut just nu på strykbrädan ,,mysigt va???



Måndagskramar till ER alla!!!

söndag 6 november 2011

Ett säkert köp!!

skulle det nog säkert vara att köpa aktier i Posten!!Nu har jag inte tagit reda på OM det finns sådana att köpa,, men OM så skulle den aktien säkert höjas hela tiden,och bli ett säkert köp..Varför???
Jo ,vi quiltare köper varor  ,sänder kuvert och paket emellan oss hela tiden!!Tänk vad frimärken de får sålt!!
och tänk så många jobb detta ger.Tänk va vi är duktiga....

En som sponsrade posten i fredags var Maria,,jag fick en ny utmaning,,av henne...(Behövdes ,,verkligen en spark där bak)))



En sött broderi och några tyger,,,fick sedan sätta till egna också...inte så svårt hoppas jag,,men nu så funderar chippppet där uppe,,,,,Tack Maria!!!

Idag är det tråkgrått här,,men våran promenad har vi tagit och det var ju riktigt varmt ,,men som sagt grått,grått...En sväng till stan har också vi också gjort.Det är så konstigt ,,tyst här.Kansker inte så konstigt eftersom fyra av våra barnbarn har varit hos oss,i veckan,och då mina vänner ,,då var det fart ......tror det tar nog några dagar till så är jag tillbaka i vardagen igen.


Ha det,,Kramar från bambi



lördag 5 november 2011

Oj,oj så tyst....





.......det blivit nu......usch, så jobbigt!!

Ja nu har alla åkt hem och Kjell och jag sitter här alldeles ensamma,,,,,det är såå tyst,såå tyst.Vi får väl dra igång våran Spotify så det blir lite livat,igen.Tror vi tar Tina Turner och The Best!!!! Högt .högt ....

Jag skall iaf ..hämta alla mina saker som jag städade bort igår,och lägga dem tillbaka.Annars hade vi ju inte fått plats vid matbordet  och det hade kanske blivit sytråd som maträtt!!

Vi hade det riktigt mysigt igår kväll,när alla de våra var samlade här.De kom ju lite sent ,20.00,,men så hade de ju varit på Gekås oxså och trängts med alla andra som var där.....en av de värsta dagarna på året.

När allt är tillbaka kanske det kan bli en och annan söm ,,för nu är mina julblock färdig broderade .Kanske finns det lite ork att sätta ihop dem .Tygerna är tvättade och ligger oxså och väntar på nästa steg.Men just nu känner jag mig alldeles förlamad i denna tystnad....

Hoppas att  alla ni  därute har det bra denna underbara allhelgonadag ,,då vi har haft 16,6 gr som varmast under dagen.Tänk om våran vinter kunde bli så här.Snö.. jo då,,men då åker man till fjällen ,,för de som vill.


KRAMAR!!!!

fredag 4 november 2011

Fredag igen!!

Ja så var då snart denna veckan slut och även de smås ledighet.Idag har vi försökt röjt i allas kläder och skor!!!!och få lite ordning på detta!!!!!
Strax så väntas deras föräldrar hit,,de gör en sväng till Gekås först!! och då skall det hela vara klart, när de kommer.
Men  vi har nog lite tid kvar att få iordning på ALLT!!,, för de lär inte vara ensamma i Ullared idag.

När de har röjt upp sina saker skall de få måla sig och klä ut sig.Någon skall vara en katt ,,vampyr,pumpa  och häxa .Jag själv är väl det sista så jag behöver inte varken måla eller klä ut mig!!

Jag håller på och syr på en lukkekant på en quilt ,OM, det blir någon tid över ikväll för handsömnad,,vilket jag inte tror.Men gjort är gjort!!

Vi skall även dekorera lite både inne och ute och denna välkommen quilt skall hängas på lämplig plats.



Det är med andra ord full fart här. Hela mitt syrum,,=köksbordet,, är nu bortröjt och bara min Janne står kvar en stund på bordet,,,,och jag känner mig en aning naken,,men så blir det när det kommer ""gäster"" hit,,för inte är det roligt att äta och få sytråd i maten.

Ha det gott därute och här kommer det en kram från Varberg