Summa sidvisningar

måndag 6 april 2020

Visa och Berätta Måndag!! Nr:377





Ny måndag ny vecka och påskveckans första dag!!

Corona viruset  fortsätter att sätta stopp på våran rörlighet i samhället och detta är så jätte tråkigt men ändå nödvändigt.
I mina sy grupper är vi lite äldre tonåringar och har då fått utegångs förbud.
Så vid sista träffen blev vi inte så många så jag valde att ställa in. Men det har inte hindrat oss att sy ändå.
De mina har fått mönster med beskrivning hem till sig och sy i hemmet och de flesta har tagit till sig den uppmaningen och jag har fått kort tillbaka på deras alster.
En viktig info till mig att det fungerar och givet att det  sys!!

Ett av dessa mönster är denna tulpan duk/löpare.






Mönstret om ni vill sy så ligger det ute på Face Book och i gruppen Butiken Annalundas Kreativa Tråd.
Ett lätt mönster om ni vill sy något nytt till Er och påskhelgen eller kanske bara ge bort i påskägget.

I veckan skulle vi också ha en syträff men utegångsförbudet gäller fortfarande och vi syr hemma med mönster och beskrivning även denna gången också.
Tråkigt men sant!!

Jag vill önska er alla fina dagar trots allt.Var rädda om Er/Bambi



2 kommentarer:

Frédérique - Quilting Patchwork Appliqué sa...

Sweet table runner, lovely tulips, sounds like Spring ;)

Lappedamen sa...

Nydelig påskeløper og brikke. I disse Koronatider må vi pynte og gjøre det hyggelig hjemme.