Summa sidvisningar

fredag 19 oktober 2018

Välkomna till Finish it up Friday!!







Tänk jag som inte har sytt väskor så där jätte mycket och faktiskt inte tyckt det har varit så kul heller- Men nu så har jag  helt plötsligt sytt och sytt....väskor....ja man kan ju ändra sig eller hur och nu tycker jag det faktiskt är riktigt roligt också.
En annan anledning är också att när jag väl sytt en väska så har jag slitit på den i många många år.Och  vid varje tillfälle en ny väska blivit sydd så har den blivit en favorit.Dessutom så kanske också tiden varit knapp många gånger då nya och fräscha alster skall trollas fram och mönster skall konstrueras osv..

Därför har jag ju ingen större erfarenhet på alla fickor och andra saker man bör tänka på och som är smarta.
Sen är frågan också så viktig för mig hur mycket använder jag väskan och hur mycket tid vill jag lägga ner. Men svaret har ni var och en  eller hur och som tur är får man sy precis så man  vill.
Detta mönster är ännu bara rent med enkla fickor  och så får varje sömmerska sy och inreda precis om hon vill!!!




Här är dagens väska med tyg från Butiken Annalunda och Tim Holtz är 
designern till denna serie Eclectic Elements!!



En fantastik lugn nästan lite blyg designer jag träffade i Houston förra året ….kanske får jag äran i år igen att ses.





Hur som helst så är detta den tredje väskan i mitt egna mönster och det utvecklar sig lite varje gång.
Fickorna jag satt i väskorna tidigare har berott på hur mycket tyg jag haft hemma och så har det faktiskt fått bli.För det går ju mer tyg än man kan tänka sig faktiskt. 
När jag var hos Anna sist så fann jag dessa fötter att sätt under vilket jag tycker är så smart. Väskan blir ju faktiskt inte så smutsig i botten och så snabbt.Vadden  är In -R-Form och samma material i axelbanden.Dessa två olika hjälpmedel har blivit en ny favorit och det går bara att pressa på tyget eftersom det är klister på båda sidorna både på vadden och axelbanden och lätt att montera.









Här kommer fler av mina tidigare  designade väskor och flera lär det bli.








Detta var allt från Bambi idag och jag önskar er alla en härlig helg!!!

Kramar!!

Inga kommentarer: