Summa sidvisningar

fredag 17 november 2017

Finish it up Friday!!






I onsdags morgon vaknade jag med en tanke.....en quilt relaterad till några fina koppartyger som jag tittat och klappat på länge.
Tyvärr så var det lite annat som var prio ett under dagen .Så först på kvällen började den riktiga planeringen till tanken mått färg osv.

Senare på kvällen var denna löpare och ett par grytlappar klara.Lite stolt var jag allt och glad över att kunna ta med dessa två alster till Kulan imorgon och fortsätta där att inspirera ( hoppas jag) våran underbara hobby!









Tygerna jag har använt kommer från Stof fabrics och Butikenannalunda och heter Magical Moments.Löparen är 30x108cm eller11,5x42,5inch. Grytlapparna har mönstret Cathedral Windows och är 23x23cm eller9x9 inch.



Med denna bilden och dessa två alster får jag ännu ett inlägg här på bloggen och något helklart till fredagens Finish it up!!

Önskar er en härlig helg!!Bambi


5 kommentarer:

Lynette sa...

Wow, Bambi - that Cathedral Window pot is really striking!

Connie Kresin Campbell sa...

Beautiful work Eva!

Joy from Days Filled With Joy sa...

Lovely finishes! Love the cathedral window pot holder especially! xx

Gemini Jen NZ sa...

Nicely done!

Sandy Panagos sa...

I like it very much!