Summa sidvisningar

söndag 25 januari 2015

Söndag och redovisning!!





Idag lyser solen in igen genom fönstret efter en ruskdag i går med snö!! och blåst....Skall jag vara ärlig ser det riktigt skönt ut ...men ...men ...skenet bedrar säkert.
Vädret styrde mig och min symaskin igår och nyservad som den var fick den arbeta....med många olika projekt .Som ni förstår blev inget klart men det kommer ju flera dagar att stålsätta sig och göra arbeten klara.
Jag kände att det var så skönt att komma igång igen  och testa det jag hade funderat ut under semestertrippen och framför allt att jag inte glömmer bort mina tankar...

Innan jag åkte sydde jag block av stadkanter som är tänkt till en lite större quilt och så här långt har jag kommit med detta arbete.





Som jag skrivit tidigare skall jag försöka sy upp de stadkanter jag fått ihop vecka efter vecka ett tag och se om det räcker till ett lite större arbete.
Ni ser även på bilden att det ligger en remsa bred vid blocken  och kanske kan den också så småningom ingå i detta arbete....
Nu hoppas jag att jag har inspirerat er lite denna söndag.......det är hur roligt som helt att sy dessa smala remsor samma och jag kan säga det är ett bra gift!!!

Imorgon väntar en ny VISA och BERÄTTA måndag!!!Syns då/kram från Bambi

5 kommentarer:

Ammi sa...

Så läckert , o ändå " bara " stadkanter visst är det kul .

Carina, lurvendesign sa...

Häftig idé. Fint blir det också.

JaneGardner sa...

Säjer bara en sak....vill oxå!!
Ser så kul ut., inspirerande!!
kram
vivianne

DeeDee sa...

Selvages! Wow that is going to be a great quilt.

Unknown sa...

Wow, hur får du ihop så mycket stadkanter!?
Jo, det fattar jag ju förstås. Men jag skulle vilja ha lika mycket. Måste sy mera. Måste få mera tid.