Summa sidvisningar

torsdag 29 januari 2015

Äntligen!!!




....har jag blivit klar med ett alster ......äntligen så är det start för mina sy träffar här i Varberg idag .Så jag ser verkligen fram emot denna dag.

Vad har jag då sytt färdigt .....jo denna kudde!!





Från mina snabbhörn har jag sparat dessa små (1inch) triangel block och sytt ihop dem till en kudde.
Storleken är 50x50 cm eller 19,5x19,5 inch.

Som jag berättat tidigare att är man en ekorre så är man och varje liten tygbit kan man trolla fram det mesta utav.
Denna kudde har jag sytt tidigare av sparade snabbhörn...


 
 
 
Och med snabbhörn menar jag så här som nedersta bilden visar ....På den har jag tänkt sy en snöboll och syr då av hörnen som jag ritat på den lilla fyrkant (mönstrat tyg) jag lagt på snöbollen det vita tyget och skall så sy av dessa hörn ,,men samtidigt så har jag ritat en halv inch innanför och syr en söm även här skär emellan dessa sömmar och får då det lilla triangelblocket om jag sparar.....
 
 



till kommande arbeten.
Detta får bli dagens tips men om jag känner er väl har ni nog sytt så här tidigare också var och en ...men kanske kan det bli en liten påminnelse om att alla bäckar små......

Torsdagskram till Er alla!!BAMBI
 

4 kommentarer:

laila sa...

Så fina kuddar helst den övre är i min smak

annemariesquilt sa...

veldig flott ble det! flink er du ..

Catarina C sa...

Kuddarna är jättefina och kul sätt att ta tillvara de små trianglarna! Önskar dig trevlig sydag med de dina! Kram

Anne-Mettes Oaser sa...

Wauh, begge Puder (kuddar) er så lækre :-). Lige i min smag og ville passe flot i min sofa :-).