Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2012

Svart och vitt!!!

Med dessa  färger känner jag mig egentligen hemma.Tyvärr går det ju inte att bara ha quiltar i denna färgkombinationen...och speciellt inte om man ska ha dem  som demonstration.
Då bör man ha olika färgkombinationer med sig,för att fresta sina kompisar till att sy.
Sedan är det ju också roligt och nyttigt för en själv att försöka sätta ihop färger man inte gillar så där....jaja ni vet.För mig är det gult och grönt!!
Jag har aldrig de tyger i dessa färger som passar ihop......helt hopplöst.

Imorse tog jag kort på denna toppen som jag nu skall försöka få ihop med en quiltning.


Att ta kort på ett alster är bra ,,då ser man ju  oftas alla fel  man sytt....
Jag har lagt med lite quilttråd...vilken tråd skulle ni använt??Det ljusa på bilden är vitt tyg,,men här ser det ut tycker jag lite gråaktigt.Det svarta tar väl över bilden.


Vore roligt med lite tankar om quiltningen och trådval från Er!!!!

Jag väntar och skickar Kramar till ER alla!!

9 kommentarer:

Eva sa...

Hej!
Om jag skulle quilta denna så skulle jag:
Med 1 tråd välja en grå
Med flera trådar ta svart i de ljusa och vitt i den mörka för att quiltningen ska synas.
Eller så skulle jag ta en tråd som verkligen lyser fram tex grön eller röd.
Kram

annemarlen sa...

Läcker kvilt...
trådval överlåter jag till andra.... jag är alldeles för "velig" för att ger råd....
mm... kanske samma blåa som du har i ramen i stycket som är innanför.


:-))) Kram!

Carmen sa...

Hej Eva! Jag är också en som gillar svart o vitt men det är mest i klädväg jag har de färgerna.
Vad gäller quiltningen så beror det sig på vad det är du vill visa. Är det blocken du vill att andra ska se så ska du nog välja en färg som inte framträder så mycket. Vill du däremot att quiltningen ska synas och dominera så välj en spektakular fär som framträder. hihihi När jag kollar de andra kommentarerna så ser jag att du får lite spretande svar. Undras hur du löser det!?!?!?
Kram

Ingaredstoka sa...

Underbar kvilt!! Jag tror jag hade valt en grå, troligtvis den mörkare.
Kram Susanne
ps Tack för all inspiration!

evaj sa...

Tack ar ,,men väntar på flera svar..usch vad svårt detta ÄR!!!!!!!!!

lisailysekil sa...

Hallå, hallå i Varberg!Jag brukar inte ha min kvilting så framt-rädande så jag hade förmodligen använt mig av ALLA färgerna.Absolut den vita på vitt,förmodligen mörkt grå på den svarta och svart på den mörka grå, så man ser kviltningen men ej så markerad.Kram fr Lisa i Lysekil

Gudrun sa...

Jag gillar ju när kviltningen sticker ut "lagom" :-) så jag skulle nog ta endera svart eller vit. Troligen vit.
Sen beror det ju på vad du vill att blicken ska stanna på. Nä nu slutar jag tänka för det är jättesvårt att komma med råd i det här fallet.

Maja sa...

Jag skulle ta ljusgrått!
Snyggt som 17 är det iaf!
Kram

Lizzan sa...

Härlig quilt!! Jag hade valt en grå tråd!
Kram Lizzan