Summa sidvisningar

måndag 26 september 2011

Jultyger från Moda.....


Denna högen med tyger kom i förra veckan,lite jultyger och så något röd  prickigt  ,från Anna!!Jag fick fria händer att sy något av dessa.En lite knivig utmaning ,,men kul...
Jag fastnade då för de svarta mönstrade jultygerna,konstigt va? och ett grönt.....ännu konstigare.Eller hur??

Resultatet blev denna löpare!!



Nu har denna löpare åkt iväg via posten och även skissen med mått odyl.Så den kommer imorgon att finnas hos Anna om någon är intresserad av att sy den.
Jag tänker också ha med den på min, Mani kurs, hos Anna i klubbstugan i Nov.Har använt Yli,kvilttråd spring green till att quilta med,tyckte den färgen var perfekt till det gröna tyget!!

Då undrar ni vad har det blivit av de röda tygerna,,den som väntar på ngt gott väntar inte förgäves,,så det kommer en annan gång.

Kramar från lilla jag






9 kommentarer:

Wivi sa...

Vilken häftig jullöpare!
Jag har inte kommit till symaskinen ännu, jag bara virkar.
Kram

Cecilia Arnqvist sa...

Snygg jullöpare. Det enkla är fint!!

Unknown sa...

Flott løper du har sydd. Liker måten du har brukt stoffene på. Du er dyktig......

Maja sa...

Jätteläcker Bambi!!
Den gillar jag!
Kram

Anonym sa...

Snygg, som vanligt! Kram, Gunilla G

Ullis sa...

Grönt är skönt och den här löparen gillar jag. Jättemycket! Kramar Ullis

Lizzan sa...

Nog för att jag inte vill bli påmind om att det snart är jul, inte ännu iaf så tycker jag att du fått till en sketasnygg löpare!!
Kram Lizzan

Gudrun sa...

Jätte jätte snygg löpare. Och va´modig du var som inte utgick ifrån det röda när det skulle bli en julduk

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Så fin julduk! Gillar verkligen att du valde grönt och svart, mycket snyggt! Ska bli kul o se vad du gör av det röda tyget! :-) Kram!