Summa sidvisningar

fredag 28 februari 2020

Finish it up Friday!!







Nu går dagarna fort och vi närmar oss snart Mars den månad då bl.a många semesterbarn fyller år ...och även lilla jag är ett sådant barn. och en ny era väntar för lilla Bambi.


Igår var det sy dag här i Viken och med mina grupper. Vi sydde ett block till en duk och mönstret innehöll tre olika sömnadsmoment  vilket blev först jätte problem för de mina men sedan så ramla "25öringen "ned och det hela löste sig Galant!!

Till idag så har jag testat ett nytt material för mig köpt hos Anna men som hon har haft länge och detta har jag missat!!

Det är Mesh  och till en sommarväska. Jag har komponerat en "ren ""Mesh väska och bara använt Tula Pinks Monkey Wrench tyg till axelbanden samt avslutningen upptill på väskan.
Materialet är lättsytt och var himla kul att jobba med.Jag gjorde den 50cm hög och använde hela bredden på Meshen till omkrets till väskan och här är den.





Även en kabin hake ser ni perfekt att hänga nycklarna i så man vet var de är!!!Var jätte trevligt att sy och nu funderar jag på en annan modell.....blir en perfekt bad strand eller handlar väska,
Bambis Mars väska!!!!!


Med dessa rader så önskar jag ER alla en skön helg!!

2 kommentarer:

Lappedamen sa...

Så praktisk handlenett, og smart med en krok til å henge nøklene i. Jeg må visst utforske det stoffet. Takk for tipset.

evaj sa...

Tack för din kommentar och lycka till med sömnaden/Bambi