Summa sidvisningar

måndag 11 november 2019

Visa och Berätta måndag!!



Tomhet.


Dagarna går fort även i November.
Jag har arbetat vid symaskinen länge för att ha några quiltar och inspirera på Butiken Annalundas sylan 9-9.Och just detta sylan var i lördags och med några tårar i ögonen var det nu över.
Denna höjdpunkt!!Ni vet det är ju så kul att få träffa alla goa syvänner och umgås och bara få vara och gotta sig vid symaskinen och alla tyger!!


En av mina quiltar jag visade var solnedgången i Apelviken som ni fick se här på bloggen i fredags.
Lite kusligt så fortsätter min berättelse om livet efter denna quilt.Under den tiden jag satt och sydde den  var det grått och tråkigt väder det rök grå rök/dimma i olika nyanser  från havet här .Jag hade länge tänkt att sy någon liknande quilt som jag kommer att visa idag men bara med grå/vita nyanser och jag började .Efter den fredagen  i September då allt bara blev helt  tomt och så ledsamt efter telefonsamtalet från Förslöv så kom även det svarta tyget till som egentligen inte var mening från början samt jag ändrade även på mönstret.







Tankarna gick var skall Anna bo???? osv.tankarna kom och gick men allt var bara tomt
grått svart vilket ni förstår när ni ser min quilt här idag.
Men mitt i allt elände så kom två fina fina stjärnor ,ni ser dem iquilten, till räddning som vi alla runt Anna är väldigt glada för.
Jag kan bara säga Tack Ingela och Mia ni är bara bäst!!


Fortsättning av min sömnad om denna händelse fortsätter...



Men nu är det ju även måndag också och ett nytt Sampler block kommer här som vanligt!!





Kram Bambi