Summa sidvisningar

måndag 10 april 2017

Visa och Berätta måndag !!








Välkomna till veckans och påskveckans Visa och Berätta !!
Idag är det en alldeles speciell sydag här i Viken hos mig.Ett billast med glada och positiva sy vänner som kör ända ifrån Skåne hit upp alldeles på egen begäran.Jag har också bjudit in de mina att sy tillsammans och jag ser fram emot en så där alldeles underbar dag!!!Tror ni förstår.


Sedan förra veckan har min sy maskin gått varm och däremellan lite rast med några dagar på altanen i solen.Det verkar svårt att att få den rätta vår värmen i år för emellanåt är det så isigt i vinden.Men fåglarna är glad för det och sjunger varje morgon utanför mitt fönster och det blir man glad av.

Idag skall jag visa er min tredje sydda löpare med stjärnor som också är sydd av ett Charm Pack med namnet Prairie och kommer från Moda fabrics samt Butikenannalnda.Av denna förpackning har jag använt mig av 32 kvadrater och å lite bastyg . Designer är Corey Yoder of little.miss.shabby.





Visar er också den löpare som jag hade med i fredags och då från en candy förpackning!!






Nu är vi inne i påskveckan och jag förmodar ni har lite att visa upp idag på mitt Visa och Berätta måndag!! Jag är verkligen nyfiken för jag vet att många av er har träffats och sytt ute i landet!!


5 kommentarer:

Chopin - A Passionate Quilter sa...

How can I sign up for your Blog and Show and Tell Monday

The Joyful Quilter sa...

Your table runners turned out beautifully. Nice use of scraps!!

Magpie Sue sa...

Wonderful runners!

LoNiPe sa...

Underbara färger i dina löpare. Må så gott!

Preeti sa...

This is a lovely pattern even more lovely with the use of bright fabrics.