Summa sidvisningar

onsdag 15 februari 2017

Praktiska alster!







Ofta ofta hör jag när jag är ute hos er i grupper eller här hemma hos de mina så talas det om --ja visst det är roligt att sy men var skall jag placera detta??
Tips gör som jag hyr ett föråd -centrallagerB- och lägg alla saker där......skämt!!
Men lite sanning ligger det i det hela!

Nej allvarligt så alla testblock du syr går de oftast att använda till praktiska saker ..grytlappar ,,bra att ge bort i stället för en blomma,,kuddar också trevlig present eller små dukar...
På detta sätt känner jag att jag förenar nytta med nöje!!












Detta får bli dagens inlägg så titta i dina gömmor där lär du finna många små fina block som bara ligger och tar plats.. Ta fram dem och skapa något praktiskt ......









                                                               Kram Bambi!

1 kommentar:

Quilt och Söm sa...

Du har helt rätt, perfekta "gåbort" presenter och att det är kul att göra något sv testblocken. Kom precis på att jag har två testblock ur en modern Quilt bok som jag kan göra kuddar av! Tack för det!
Kram