Summa sidvisningar

måndag 29 augusti 2016

Välkomna till måndagens Visa och Berätta!!



Hösten knackar på skolorna har startat upp, många stug ägare har packat och åkt hem och lugnet och vardagen lunkar på i sin takt i min Vik.
Symaskinen har fått besök och sakta sakta börjar jag plocka fram mina tyger linjaler och dyl för nu finns det ingen semester kvar eller lediga dagar,För nu gäller det att genomföra testa och sy det som jag inspirerats av i sommar.Mycket av just inspiration fick jag i Amsterdam som Anna och jag besökte förra helgen!!En helt underbar stad med alla fina gamla hus små affärer och inte att glömma kanalerna med sina husbåtar...…

Jag har börja med att testa Cathedral Windows tekniken och då sy med en  förpackning Candy med mönstrade tyger och en enfärgad förpackning som i mitt fall är vitt.Jag visade och berättade om detta i fredags och idag kommer jag att visa de Mug Rugs jag också fick ut av samma förpackningar.Jag tycker dessa färdiga förpackningar  räcker till så mycket samt det går fort att sy av dem för du slipper ju att skära till alla kvadrater samt färg och mönster = en hel serie passar så bra tillsammans.







Mina två förpackningar har räckt att sy en kudde och fyra MugRugs utav sedan har jag satt till bastyg till kanter och avslutning!!







Hur har ni det ??Många av er har på Face Book visat upp era fina välstädade syrum en fröjd för ögat!!Men jag hoppas ju att ni har börjat att stöka ner lite i dem och då givet börjat sy lite och kanske kanske om jag har tur har ni något att visa upp idag och länka samt inspirera här på min blogg och mitt 151:ta Visa och Berätta måndag.

1 kommentar:

Gudrun sa...

Vilken läcker kudde! Ha en härlig sista augustivecka!!
Kram Gudrun