Summa sidvisningar

fredag 19 februari 2016

Fredag igen!!





När ni sitter och läser detta så tuffar mina syvänner och jag mot Stockholm med tåget....ja ni läste rätt...
Och vi skall inta huvudstaden samt syfestivalen över helgen....


Som ett mål varje vecka har jag försökt få klart en quilt  samt länka till bl.a Crazy Mom och Sarah samt visa upp här på min blogg på fredagar.Tänk så har jag även denna vecka lyckats med men jag har nog varit väldigt duktig om jag får säga det  själv för här finns det faktiskt ett par quiltar till  som är  hel klara och välja bland.

Nu valde kanske quilten sig själv och den har faktiskt varit klar ett halvår och bortglömd!!
Hur blev det så här???

Jo jag kom ihåg  denna lilla barnquilten efter jag bl.a på instagram sett att många av quiltarna där som följer och syr  lite olika block som kommer från/ på bloggen Blossom hearts quilts och visar upp där.Några av dessa block sydde jag  redan i höstas och då av en Charm p. plus en candy...till denna Sampler quilt.








Namnet på denna tyg serie heter Blockparty och kommer från Moda!














Dessa två förpackningar  räckte till både kudde och duk också tillsammans med lite bastyg!!
Helt otroligt men sant!!

Detta var mitt bidrag denna fredag till  inspiration i våran hobby.... Nu får jag se vad Stockholm bjuder  till lilla Bambi på!!!

Kram  på Er!!♥


3 kommentarer:

Iris sa...

Great sampler. I like the happy bright colours and the ring of friendship stars is looking very cute as well.

Sarah Craig sa...

All of your pieces are wonderful - the colors are so bright and vibrant! Thanks for a cheerful start to my morning! Whoop whoop!!

Gudrun sa...

WOW,sÅ härlig saker. Ha det gött där uppe!:-))