Summa sidvisningar

måndag 19 januari 2015

Välkomna till Visa och Berätta måndag nr 71!!







Nu har vi kommit några veckor in i Januari och snart är vintermånaden över.....det som är skönt och mysigt förutom levande ljus är alla härliga tulpaner som kommer fram i affärerna......och så blir det ljusare ute också för varje dag!!

Förra året ungefär vid denna tid då letade jag något nytt inom våran hobby .... roliga sy sätt...för visst kommer ni ihåg Jelly Roll racet eller mormorsrutan vi sydde lite i parti och minut för två-tre år sedan....Tyvärr var det lite tunt med det nya.....
Men så en dag fann jag något som för mig var intressant och lite nytt men så var det ju också den yngre generationen som testade ..och viasde upp på sina bloggar.


Kan man kalla det Ruffs?? hur som helst råa kanter.......



 
 
Detta sömnadsätt föll jag för ...""men jag faller väldigt lätt!!"" när det gäller våran hobby och nya mönster , material eller dyl.
Visste nog med mig från början att det inte kanske passar in hos så många av er ,,,,just detta med råa kanter.... Men jag vill ändå på min quilt krönika från 2014 ta med och visa samt kanske INSPIRERA er i år i stället.... Så testa gärna ..... önkar Bambi!!


2 kommentarer:

LoNiPe sa...

Jo det där med råa kanter tilltalar mig alldeles utmärkt. Jag tycker att det blir snyggare och snyggare ju rufsigare det blir. Kudden med cirklar var ju något alldeles extra.

Lena sa...

Hej!Kul att titta in till dig och se dina fina alster och önska dig ett härligt quiltår!
Quiltarkatten Lena från Kungsängen