Summa sidvisningar

tisdag 6 januari 2015

Ta -Da!!





Förra året kom jag i kontakt med ett vliselin som är färdig tryckt och klart att sy trianglar med som heter Ta-Da.
Detta vliselin ligger i en förpackning och finns i olika storlekar beroende på vilket mått man skall ha till sina trianglar.



 
 
 
Detta vliselin är ett fantastiskt hjälpmedel och går fort och blir bra när man skall sy ett stort gäng trianglar till en quilt.
 
 

 
 

 
 
 
Dessa två dukar sydde jag förra året med just detta vliselin!!
Dagens tips!!
 
 
Bambikramar till er!!
 
Tisdagslänkning:

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Ser smart ut det vlieselinet.Ha en trevlig Trettondedag Jul.
kram

Carmen sa...

Det vlieselinet har jag nog aldrig sett. Nu blev jag nyfiken, kan du försöka förklara på ett enkelt sätt hur du syr på det?
Kram Carmen

Anonym sa...

Detta vlieseline verkar alltför bra för att missa. Hoppas att du kan lämna e-address till mig så jag kan beställa. MVH Claude från Frankrike (som Blockmakare är jag vän med Annette och anne-Marlén)

Connie Kresin Campbell sa...

The quilts look perfectly pieced! I also have that quilt book, it is wonderful!

Newbie Jen sa...

I love your little triangle mini quilts! They are lovely!

Thanks for linking up to Building Blocks Tuesday.

Helena sa...

Vad jättegulliga dukarna med minitrianglarna var. Hur stort skär du?