Summa sidvisningar

onsdag 9 juli 2014

218 tygbitar!!





...med 2 inch kvadrater och av scraps är nu  ihop sydda till en liten  myller quilt och åter så är en  låda där dessa små bitar låg tom!!Härligt!!




 
 
 

Igår kom det en liten åskskur här med regn och vad passade då bättre än sy färdigt dessa små tygbitar och tanken är att det skall bli en liten barn quilt .Så nu väntar en liten bredare kant runt och då kom mitt problem    ......vilken färg??
Kanske kan jag få ett  tips av er om ni orkar kommentera i sommarvärmen(just nu 25,9 kl.07.15).

Trots fint väder och semester hoppas jag att ni har med ett litet arbete på stranden eller kanske tom. i hängmatta om inte det finns en quilt tidning med där.....

Själv så gör jag precis det jag tjatar och skriver om....syr......emellan pannkakor och annat hushållsgöromål .

Kram till er alla denna onsdag!! BAMBI

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra med scraps. Varför inte göra den större och bara ha en avslutningskant.
Min blev stor,större än jag trodde från början.Totalt 1512 st 5cm kvadrater.
Varmt och soligt här i norr.
Lolo

eva sa...

Det blir inte långa stunder i syrummet nu för det är nästan varmare inne än ute! Pust! Här står termometern på 28 just nu. Du kan ju faktiskt välja precis vilken färg du vill, tycker jag! Eller så gör du som Lolo föreslår - gör någon rad till och bara kanta det.
Kramisar

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei!Det blir et flott barneteppe med så mange gladfarger.Beundrer deg,med så mange og så små lapper,eg hadde gått lei for lenge siden.Hadde det vore mitt,ville eg ha brukt svart med hvitt mønster rundt som kant,så kommer fargene skikkelig fram.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

Birthe Marie sa...

Kjekt å få tom en eske med scraps, for det er ikke lett. resultatet ble kjempefint. Jeg ville valgt en litt bred svart kant rundt. :-)

annemariesquilt sa...

Wow, flott !

Sandy Panagos sa...

That's a lot of little squares to get sewn together!

Bess sa...

I love the tiny squares, the border could be a blue or turquoise - it would contrast well with the reds in there. Jatte fin!

asaboehm sa...


Varför inte bara ha en vit kant och sedan en binding i rött t.ex.
Har med mig symaskin och en del UFOs. Tog med maskinen eftersom jag skall till Grisslehamn pa kurs i augusti. Men tänkte att den kan ju vara bra att ha här, da det regnar. Men än sa länge star den ouppackad.
Alldeles för fint väder, för att sitta inne och sy.

asaboehm sa...

Läste alla kommentarer och konstaterade att de flesta skriver ganska sent pa kvällen. Strax före läggdags?

Jenny sa...

Så fint! Man blir glad av den! Jag hade nog valt fler smålappar. Alt färgglad (o relativt oöm) kant; grön, orange eller

Jenny sa...

röd är mina bästa tips :-) kram Jenny