Summa sidvisningar

söndag 1 juni 2014

Välkommen Juni månad!!



...den första riktiga sommarmånaden och den börjar riktigt bra här hos mig.
En underbar morgon med fågelkvitter och  frukost på altanen kan det bli bättre??


Trots min lilla ""semestervecka"" jag har haft....så har det blivit ett stygn då och ett då på några arbeten .Främst så är det avslutningskanter som tillverkats.
Men jag har även denna veckan sytt en liten ask till min nya necessär......



 
 
 
 
 
i tyget Rosengömma från Borås Wäferi och Lena Boije har designat detta tyg 1994!!
 
Asken är handsydd har ett prickigt rosa /vitt tyg som foder och mäter ca 4x4 inch.Jag har tänkt att dessa två alster skall höra ihop och kan då bli en liten perfekt gåva till någon!!
På mitt quiltcafe den 11/6 har jag tänkt att vi  skall sy en sådan här ask och ha det som tema denna dag.Givet  får man sy på det man vill  för det är ju det som egentligen är meningen  med ett cafe´.Så har ni vägarna förbi och vill komma och fika och SY så hör av er till mig.
 
 
 
Nu skall jag njuta en stund i det fina vädret och sedan skall jag ladda inför morgon dagens Visa och Berätta,måndag dit ni alla får och kan länka till och visa upp era fina saker ni syr på ,sytt eller har liggande i garderoben.
Mitt Visa och Berätta ,måndag är och skall vara en INSPIRATIONS länk!!!!!för oss alla!!!
 
Ha det gott mina vänner och en stor Bambikram till ER!!
 
 
 
 

2 kommentarer:

Eliot syr sa...

Tack. Dina sydda saker ser väldigt fina ut. Ha en fortsatt trevlig syvecka!

annemarlen sa...

Halloj, så sött ditt set är.

Jag har också laddat för din Inspirationsdag i morgon ;)

Ha det gott, kram till dej.