Summa sidvisningar

torsdag 26 juni 2014

Utmaningar!!



Måste passa på och visa upp några av mina sommar utmaningar jag fått och behöver fundera på men också snart börja jobba med!!
Jag har fått dessa för länge sedan och det är dags att ta ett rejält tag i dem.



 
 
 
Min första utmaning till höger kommer från Maria med   http://majasparadis.blogspot.se ett tyg som håller måttet knappt 3inch x 21inch och av detta skall jag sy en  så stor quilt som möjligt utav....får dock inte använda vitt och svart tyg!!
 
Min andra utmaning fick jag på mitt senaste quiltcafe´ av Gunilla G Färgelanda.5 st remsor som är 2,5 inch breda på hela tygets bredd!!
Hon uppmanar mig att tänka på Dalsland((vilket gör det hela mkt svårare!!) och skriver följande ....
 
Svart som korpen Ljusblå som förgätmigej Grön som alla skogar Gul som alla sädesfält Blå som alla sjöar.....
och jag får lägga till et enfärgat tyg helst !!vitt och svart samt två tyger av varje färg som  räknade upp.

Tur mina vänner inget av dessa utmaningar har något slut datum  när de  skall vara klara!!

Däremot så har  http://dollandesign.blogspot.com  också en utmaning som  jag har tackat ja till är slutdatum den sista Augusti och där  får man bara sy i  VITT och SVART!!


Har ni några utmaningar som är på G??? Om inte kanske du har någon väninna du kan skicka ett litet spratt till ...det är verkligen en utmaning men också en rolig sådan och det allra bästa är tycker jag man får börja tänka .....planera ...kolla igenom sina tyger ....och drömma sig bort i våran underbara hobby!!!Alltså en riktig vitamin kick!!

Nu hoppas jag att ni har blivit riktigt INSPIRERADE att få i väg några kuvert med lite godbitar i till några av era syvänner.....ingen blir gladare än posten.......

Bambikramar denna torsdag!!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hur många utmaningar som helst på gång hahahah! Dollans, som du nämner, mönstret som Majas Paradis lade ut. Ett grönt projekt som vi i min lilla lokalgrupp har. Alla dessa är tidsbestämda. Sen tillkommer några quilt-alonger. Tjohoo vad detta är roligt :)
Kram Gun A

Anonym sa...

Ja du, här har du några nötter att knäcka och som vanligt ser jag fram emot resultatet. Tyvärr funkar det inte med utmaningar för mig, klarar aldrig att sy med ett visst darum framför mig. Kram från MonicaJ

Quilt och Söm sa...

Ja du har verkligen något att fundera över! Kul att se vad det blir. Jag har en utmaning som ska redovisas v31 för Pernilla Linered när vi ses på syveckan. Jag har funderat ut vad jag ska sy menhar inte kommit till skott än!
Kram

Catarina C sa...

Lycka till med dina utmaningar, ska bli kul att se vad du hittar på! Kram

Annette sa...

Hå hå jaja, du har att göra läser jag :)
Man tur att du inte har något slut datum ( tycker jag)
Väntar med spänning på resultatet.
Må så gott