Summa sidvisningar

tisdag 3 juni 2014

Churm Dash!!







Vilken Visa och Berätta jag fick igår,,,,fantastiska quiltar visades det upp.....detta kallar jag INSPIRATION men min länk är öppen ända fram till midnatt idag så passa på även du och visa upp din bloggsida med något quiltrelaterat.


Dagen INSPIRATION från mig  men vet inte om  det är någon inspiration?? är denna quilt som hänger på strecket här hos mig,,,




min nya quilt Churm Dash tror jag detta mönster heter.Quilten ser lite blek ut på bilden men är mer blå i verkligheten .Jag sitter och tittar och tittar på bilden men blev lite snopet missnöjd.
För som sagt quilten ser mycket bättre ut i verkligheten....kanske kanske  blir det ett altanjobb med herr Sprätt på besök.....får fundera lite .

Tisdag är det idag och då länkar jag till följande bloggar!
http://conniekresin.blogspot.com
http://ihavetosay.typepad.com   
http://quiltstory.blogspot.se


Ha en bra dag mina vänner!!Bambikramar

4 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Hej
Blocket heter Churn Dash, på svenska kallas det Smörkärna och är ett mycket trevligt block. Jag kan hålla med dig att det ser lite konstigt ut i mitten, med de vita romberna. I mina framtidsprojekt ingår också att sy några sådana block, kanske med en någon lite annorlunda framtoning.

Quilt och Söm sa...

Nä jag tycker nog att det vita gjorde quilten, det ser 3D ut! Jättesnygg! Inspiration? absolut!!

Chris Dodsley @made by ChrissieD sa...

Love these blocks and you can't beat seeing them in blue and white, so crisp and clean. Thanks too for the translate button, you've made my day :D

Connie Kresin Campbell sa...

Beautiful quilt and I like the blue and white together! Thanks for sharing at Linky Tuesday! Freemotion by the River