Summa sidvisningar

tisdag 5 mars 2013

Detta var inte planerat!!

 
 
 
Jag är ju som jag är,,,,gick för att hämta lite andra tyger igår ...och "hittade"" då en påse med smala remsor...
 
 
 
 
ca 1.5 inch breda!!Påsen åkte med till min syplats och det jag egentligen skulle göra,,,ja det fick vänta!!Satte mig och sydde ihop dessa remsor till en jätte hög,,och sedan blev det "Jelly rolls"racet...kantning och quiltning,,,nu fattas bara lukkekanten.
 
Här hos oss har då  en " trasmatte" löpare kommit till,,och den är lång 165x42 cm.och den var inte planerad.
 
I min påse finns det flera remsor,,så vem vet,,,,men inte idag då måste jag disciplinera mig och göra det jag ska...tror ni att jag klarar detta??
 
Tisdagskramar från Bambi
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

Annika sa...

Läcker löpare och nästan "gratis"! Skall bli spännande att läsa vad din dag idag fylldes av, en ny scrapslöpare eller?
Och stort Grattis flera dagar i efterhand!! Kram

Bibbi sa...

Den skulle allt passa här den!! Tänk vad man kan få gratis och man letar lite i lapplådorna!
Näe du... hoppas inte för mycket på den diciplinen!
Kram

Wivi sa...

Med din energi hinner du säkert med att vara både disciplinerad och busig.
Hur många gånger har du förnyat receptet på tid?
Kram från ett grått Sth

Quiltstina sa...

Vilken härlig trasmattelöpare! Lyckad liksom allt annat du gör! Orustkram

Maja sa...

Egentligen skulle man sy en trasmatta på detta viset!
Tänk vad snyggt det skulle kunna bli!
Min svägerska sydde en badrumsmatta i lappteknik.
Den var jättesnygg!
Kram//Maja