Summa sidvisningar

onsdag 27 februari 2013

Feb/Mars 1998!!



Nostalgi!!

Ungefär idag för femton år sedan..då hade vi ""kidnappat"" våra barn med respektive för att åka till en varm ö ..och fira herr Johansson.Först på Landvetter fick de veta ankomstlandet.När man fyller så där jämna år..så åker man antingen bort eller firar rejält...vi valde både ock..
Kj är ju tvilling och våran svägerska är född på samma år ,,så vi hade valt att göra en rejäl fest lite senare på våren.
Under hösten så berättade våran ena son att han tänkte gifta sig ,på pingstafton,,jätte roligt ,,men nu fick det bli fart på frun i huset,,Det var mycket att förbereda ,,så resan var och blev en skön avkoppling ,,men framför allt rolig att resa tillsammans med alla.

Redan då klippte jag sönder tyger och sydde ihop...Vad skulle man ge bort till ett brudpar...Jo givet ville jag sy ett lapptäcke,,,
Brudparet var med hus och höll på att renovera ,,och hade valt ,gult i sovrummet,,då var det färg i inredningen...kommer ni ihåg??

Jag bestämde ,,gult handsytt hexagontäcke,,,ett minne!!
För att vara på den säkra sidan,,så sydde jag två stycken,,och brudparet fick välja.Ett var lite mera neutralt,,medan  det andra hade lite mera färg.
Imåndags hämtade jag hem mitt hexagontäcke från centrallager B,det med färg.




 

 
 
 
En rejäl quilt som är tung och stor 270x270 cm,,,och handquiltat!!Som syddes under resan och även ombord på planet,,det var tider det!!
Denna quilt har legat i vårat sovrum i många år,,och har många minnen med sig,,,men sedan en lång tid tillbaka har det bytts ut mot ett annat nysytt hexagontäcke och då i vitt,och maskinsytt!!


 

Jag hämtade hem det för att ev,, tvätta det och använda det till sommaren som ett slängtäcke,,men det är alldeles för stort och tungt för våran tvättmaskin..och jag tror inte vi orkar släpa runt det heller.
Så idag åker det nog tillbaka till centrallagerB igen.Denna lilla tripp det fick .. gör att minnena kommer över en......

Under åren som gått har vi fått ytterligare en sonhustru och hon drar igång årets födelsedagar på fredag,,,och sedan firar vi hela helgen ,,men då mycket lugnare..mannen vill inte ha kalas!!Jag däremot är kanske den som blir firad eftersom jag i år fyller på rätt dag..och jag skall i soffan här hemma iaf  åka till andra chancen i Karlstad................Nu kör vi 2013!!!!!!

Tänk det känns som detta var igår......Bambikramar









1 kommentar:

Maja sa...

Herre je, eller vad man nu ska skriva!
Två handsydda STORA kviltar!!!
Otroligt!!!
Och i gult!
Fantastiskt gjort!
Kram