Summa sidvisningar

lördag 6 oktober 2012

Så kan det också bli....




Igår fm. sprack det upp och vi fick en härlig höstdag,,tvättmaskinen fylldes och sattes på.Promenadskorna fick gå sin vanliga slinga och det blev tom. en kopp på altanen....vid hemkomsten.

Vad jag fick med för ett litet havslufts virus hem ,,vet jag inte,,, efter våran promenad,,men något var det.För det jag hade täkt göra och hade planerat fanns inte alls på listan när jag kom hem,,,utan jag fick för mig att göra något helt annat!!

Och tänk ,vad roligt detta är då,,gamla människa fick leka,,fantisera och bara vara....urkul....Sedan om det bara blir en tummetott,gör inget ,,för  jag har  iaf. haft en jätte rolig fredag!!

I min iver om att leka,,,så missade jag nästan min  torra tvätt ute  ,,då en regnskur drog över Viken..och då kan jag säga att det regnade,,,







Vad hände då med de tyger jag visade igår,,,jo de ligger och väntar på skärkniven .Jag har funderat och tror att Ullis ligger bäst till med sin gissning!!Men kommer detta virus att stanna kvar hos mig ett tag ,,så kan man ju aldrig veta.


Dagens bild är att några nya block med Lil Twister linjalen som  också kommit till,,,,jag har en del kvar att sy ihop,,och då är frågan OM jag skall göra en stor avlång duk/quilt eller några små fyrkantiga dukar..vad tycks??


Det är nog ingen ide´ att jag funderar eller tittar på min lista,,vad jag skall göra idag,,för så blir det nog inte iaf.Nu står mannen och väntar,, redo för en promenad..och jag får ju inte glömma av honom ,,,eller hur?

Lördagskramar till Er ,,alla!!


4 kommentarer:

Wivi sa...

Snygga block.
Har fått låna en mall och ska testa om jag också kan få till något.
Kram från ett strålande soligt och fint Sth.

Maja sa...

Mönstret är jättefint och många olika design varianter börjar pocka på i skallen och vill ut!
Jag är kär i Twister!!!
Ha det fint!
Kram

Ankie sa...

Håller med om den linjalen. Har gjort några grejer. Blev läckert med jultygerna.
Här är det också soligt..
Nej nu är det dags för sjömansbiffen. Alla barnen med sambos kommer för lite födelsedagskalas.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Oj så läckert det blir med den där linjalen. Jag blir jättesugen att prova den!