Summa sidvisningar

söndag 20 november 2011

En till överrasknig!!

Inte nog med att jag blev överraskad och glad i veckan över att ha passerat 50.000 besökare.Utan igår kom det en till överraskning.
Mellangrabben skrev ett mail....kom hem till oss ,,Nu,, glatt humör och lackskorna på.
Och vad gör man inte då..slänger ner en tandborste och deoderant och jag tog lackväskan i stället...Tyckte den kunde kanske vara till nytta!!!!
Spända mot vad som väntades körde vi till Borås...där lunchen väntade.Sedan tisslades det lite här och lite där....
Lillgrabben dök upp,,Linnea ,ett av våra barnbarn...och en kamrat till Maja....ja vad skulle det bli av allt detta???






En bricka kom in med en fördrink och tilltugg!!

Jaa ,tänk som det kan bli,,och vad roligt det var men också lite rörande....

Rätt som det var stod två bilar framkörda på uppfarten och vi skulle iväg....och hamnade i centrum av Borås ,,en underbar innerstad som har dekorerat sina träd i Stadsparken med ljus ,,som var så vackert!!!!Och då menar jag dekorerat med ljus!!!Vi gick vidare till Sandwallsplats..och Cafe Viskan där mat väntade....Flickorna gick iväg själva och åt på Mac D....det var deras önskan.
Mycket folk var det ute,,konstigt va,,, ingen kände Kjell och jag igen.....kan det vara för att vi är för gamla för sådana här utsvävningar???






Nu var vi mätta och belåtna och trodde givet på hemgång...men ,,icke sa Nicke!!Vi fick gå vidare mot nästa mål,,och på flickornas snabba gång förstod jag att de skulle få göra något kul........
Ja visst blev det så..Bowling,,,,

Nu hade de mina  varit så gulliga att tänka på mig och min överdel,,,,,så jag slapp att spela,,och det är jag jätteglad för.Försökte lyfta ett klot mmmmen vad tungt det var..och sedan få iväg det hela,,Detta är ingen sport för mig...men de våra hade jättekul!!
Kvällen började att lida mot sitt slut och taxin väntade på oss för hemtransport till Ryda,,där deras nyinköpta bad på altanen väntade.Detta var en sport för mig att ligga där i det varma vattnet och bara njuta!!!

Tack familjen Ryda!!




Nu är Johansson och jag tillbaka i verkligheten igen,,och det vita överkastet skriker ,,quilta mig!!!

Kramar på er alla mina vänner och Glöm inte  att kommentera!!!!





12 kommentarer:

Maja sa...

Vilka ungar!!!
Vad roligt!
Hoppas att du kan gå vidare med dina planer för kvilten nu!
Kram

Kerstin sa...

Nog kan det vita överkastet vänta medan du roar dig kungligt! För det verkar du ha gjort!! Vilka härliga överraskningar...
Kram, Kerstin

Gunilla sa...

Va´ härliga barn Du har!
kram

annemarlen sa...

Vilken härlig dag med dina nära o kära.

Kram!

Wivi sa...

Vilken supertrevlig överraskning. Synd att du inte kunde bowla som är så roligt.
Såååå snygga svartvita kviltar du visar.
Kram

Anonym sa...

Hej kände bara igen ett av alsterna ,är det vårens saker vi skall lära oss kram Märit

Anonym sa...

Vilken underbar överraskning! Det är du värd. Kram, Gunilla G

Anonym sa...

Vilken trevlig överraskning för Dig och KM!!!!!! Quiltarna du visar är super och det är Eva-färger. Som tur är ligger det vita överkastet och väntar på dig, så du hinner nog med quiltningen. Kraaam från MonicaJ

Anonym sa...

Vilken härlig överraskning och så underbara barn ni har. Det är alltid roligt att komma ut på bravader.
Kram EvaM

Ann i Aspudden sa...

Ja det kan man kalla för överraskning, god middag och bowling.
Se dessa barn,de kan förgylla ens dag. Kram

Annika sa...

Vilken härlig överraskning och vilka fina quiltbilder du bjuder på. Kram Annika (som försökte kommentera redan innan idag, men tyvärr gillar inte jobbdatorn sådana utsvävningar :-( )

Unknown sa...

Jeg er innom her hos deg hver gang du skriver noe nytt. Du har en slik livs glede at jeg blir glad langt inne i hjerte når jeg er her hos deg. Takk for at du gir meg slik glede. Fortsett med dette. Takk