Summa sidvisningar

onsdag 23 november 2011

Creative grinds mallar!!



Dessa quiltar har jag sytt av dessa mallar!!Smarta för de passa just till våra Charmpac.
Jag har testat ,,Hatchets,,,



Snowball,,Whirligig blocks mallarna. Visst är det ju så att det är våra plånböcker som avgör våra inköp,,och just dessa mönster kan man sy på och skära till på många  andra sätt.Jag vet inte om de är en "lyxvara"eller inte,,,men mallar är kul att ha och så roligt att testa.

Just dessa mallar är tänkta till måttet 5 inch,,och då våra charmpac.Smart !!Och det går knappt att skära fel.Till en mall,,och ett charmpac så behövs det också ett bastyg.

På Manikursen i mitten på Nov. i Förslöv, så demonstrerade  jag just dessa mallar och berättade också hur man får två quiltar av ett charmpac+ ett bastyg!!

Här kommer mitt tips!!


När jag sydde och skar till av  Hatchets mallen i mitt charmpac,,så satte jag till en triangel i sidorna på den mallen, av ett bastyg,, de trianglar jag skar bort , sparade jag alla ..Tog fram mitt bastyg igen  och skar till med Snowballsmallen,,hänger ni med....sydde sedan på tringlarna från  Hatchetsmallen  på Snowballsmallen  och på så sätt,,, med ett bastyg och en charmpac,,, fick jag två quiltar!!(quiltarna längst ned till vänster!!)

Jag har även använt dessa mallar till mina scrapsremsor.Dessa remsor  jag bara sytt ihop huller om buller och senare skurit ut med mallarna och har  då fått ett helt nytt och roligt mönster.

Testa gärna!! himla kul  och smart är det!!

Onsdagskram från ett grått och trist Varberg

8 kommentarer:

MIss Wattpads mamma sa...

Nu fick jag rätt mycket sylust, vilket jag saknat ett par dagar. åh vad jag önskar att jag hade kunnat vara med på Quiltmanin. Kram

lisbethw sa...

det var ju härliga quiltar...Börjar också bli sugen att syyyy.

Catarina C sa...

Det gäller att inte vara rädd för att prova olika lösningar, ska lägga dessa på minnet! Kram

Anonym sa...

Detta är nåt jag skulle vilja testa. Får skaffa den mallen. Kram, Gunilla G

Maja sa...

Just nu är jag för trött för att fatta någonting!!!
Fina arbeten är det iaf!
kram

Maja sa...

Just nu är jag för trött för att fatta någonting!!!
Fina arbeten är det iaf!
kram

Maja sa...

Blogger är konstigt!
Ha det bra!
kram

Wivi sa...

Smarta mallar och finfina kviltar. Kanske de också passar till tygerna du vann??
Kram