Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2011

Söndag ....

    och mitt huvud känns så fullt!!!Tänk att få vakna upp till en sådan fin morgon,,och inne i den runda högst upp bubblar det hela tiden.
Då är frågan bara var ska jag börja..
Jag börjar här...på bloggen så får ni oxså lite fina alster att titta på .Kanske kan jag hjälpa till att även sätta igång era små grå!!!

Först vill jag iaf tacka http://veriquilt.blogspot.com/ för den awarden jag  fick av dig.Fick en liknande i April och hoppas att  ni alla  vill gå tillbaka   och  läsa svaret ,,närmare den 13 April.

Vi blev ju insläppta på Skroten i god tid och de mina flaxade runt i hyllorna och vips så hade de en del tygrullar under armen.Vi hade en timma på oss där.
I mycket god tid satt vi i bussen och åkte vidare till Anita Ericssons utställning på Kinna bibliotek:Vädret var så härligt ,fåglarna kvittrade och solen sken,en underbar start på morgonen.
När vi var framme vid bibban så kom en anställd ut och skulle hämta in dagstidningarna.Hon trodde inte sina ögon ,,en hel busslast med damer som hängde på låset...
Så vi kom in lite tidigare och hade då x-tra tid att njuta av Anitas alster!!!
Jag kan verkligen rekommendera denna utställning!!


Nu var vi klara med Skene,Kinna och åkte vidare mot Borås,mötet med värden Knallekviltarna och gruppen Hunnebergsquiltarna .Ett härligt gäng  med sytokiga tjejer .
Kaffe och fralla väntade .och det var så gott .För nu hade vi varit uppe länge och var så sugna.


Sedan sydde vi ,och välförberedda låg färdiga påsar med tillbehör.











Denna quilt som jag visar här ,har en speciell betydelse för Knallekviltarna.En av deras medlemmar hade lämnat dem ,och för att göra en historia kort ,,hade de fått massor av tyger från hennes man.Dessa  tyger i denna quilt var det "sista" av dem och blev då ett grupparbete i denna fourpatch.Det svarta tyget var nyköpt!!
 En fin quilt och ett fint minne!!





Lunch ,em kaffe ja vi satt bara och blev upppassade och njöt!!Sedan kom Visa och berätta!!

Jag kommer idag att visa några av de alster,flera kommer senare i veckan.Jag tycker ni där ute i cybern skall ha tid att njuta!!!
Kolla!!!!!




Dessa två bilder är våra världsdelar ,,ett grupparbete i KviltSYstrarna,där jag delade in de mina, ,för ett antal år sedan.
Tanken var att få arbeta i grupp och att lära känna varandra lite mera .Tyvärr av olika anledningar släpade Afrika efter.Men nu i vår, har gruppen sytt färdigt den .







Ett antal  tjejer har ju sytt under denna terminen hos mig nere i Apelviken,,en av träffarna skulle de ta med de "fulaste" och omöjliga tyger samt ett stor bit bastyg.Denna quilten har Inga-lill sytt och visst är den fin!!!???


Avslutar här oxså med en quilt som Inga-lill sytt.Dessa tyger fick hon av sina Systrar hemskickade i kuvert lite då och då,, vid med hennes mans bortgång.Mitt i sorgen tog hon tag i dem och planerade och sydde denna fina quilt!!Oxså ett minne!!



För visst kan det bli vackert av ""heltokiga""tyger!!

Söndagskramar på ER alla!!!!

6 kommentarer:

Wivi sa...

Många härliga bilder!
Kram

Catarina C sa...

Vilken härlig dag ni måste ha haft, tack för att du skrev om den!

Carmen sa...

Vilken härlig dag du varit med om och så många bilder på fina täcken du visar. Tack för titten!
Kram

Maja sa...

Tanken på att skicka tyger som lite tröst och uppmuntran, eller bus kan ju inte vara fel!!!
Vacker kvilt som Inga-lill sytt!
Stor kram!!!
Maja

Gudrun sa...

Vilken härlig dag du haft och vilka härliga kviltar! Jag håller med Maja att skicka tyg till tröst är en bra ide

Anonym sa...

Ja det va en helt perfekt dag ,kram till alla som följde med och även till knallekviltar o hunebergskviltarana MÅNGA kramisar märit ps eva nu är det nära kram